Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En unghäst med hasledsfluxation efter en transport olycka kostade mig 22 000:- i självrisk och moms. Försäkringen tog resterande 7500:-.
Vad har du för föräkring med så hög självrisk?
Det är momsen som "ställer" till det så det ser dyrt ut men den delen är ju avdragsgill, vilket innebär att hon får tillbaka vid deklaration.
Detta gäller endast om hästen ingår i företag, annars är man inte skyldig att betala moms.
tycker att många a er bara betalar självrisken. vad har ni då för försäkring. när jag betalat min självrisk får jag ju fortfarande betala 20 % av det resterande beloppet. så om jag tex skulle få en vet kostnad på säg 25 000 så blir det ändå endel pengar man får betala. sorry för trådkapning nu men jag fattar ju inte riktigt detta med försäkringar...![]()
tycker att många a er bara betalar självrisken. vad har ni då för försäkring. när jag betalat min självrisk får jag ju fortfarande betala 20 % av det resterande beloppet. så om jag tex skulle få en vet kostnad på säg 25 000 så blir det ändå endel pengar man får betala. sorry för trådkapning nu men jag fattar ju inte riktigt detta med försäkringar...![]()
Nästan alla bolag har numera möjlighet att välja fast självrisk. Det kostar mer i premie, men som synes i den här tråden kan det vara väldigt skönt att ha när olyckan är framme.
Agria, Sveland och IF erbjuder alla fast självrisksmöjlighet. Man kan välja mellan olika självrisknivåer (hög eller lite lägre), även det påverkar premien. Jag vet inte om Folksam har fast självrisk men jag har för mig det.
Jag har fast självrisk på alla mina.