Operation.

J

Juvelflickan

Hejsan!
Min pålla fick en spark på h. bak i slutet av augusti som inte läkt bra.
Idag var vi på kliniken och det var fraktur på griffelbenet. Nu skall hon opereras om tre veckor och de lösa benbitarna skall tas bort och även en del vävnad.
Hur lång kommer det ta innan hon blir bra?
Kommer hon hem samma sag?
Jag skall ringa och fråga lite mer men idag när jag fick reda på det blev jag bara helt tom och kom inte på något att fråga...
Jag är mycket tacksam för svar!

Sv: Operation.

Jag har inte haft någon häst som opererats pga griffelbensskada så det enda jag egentligen kan svara på är att du inte kommer att få hem hästen samma dag. Oftast står de kvar 3-4 dagar för observation och bandagebyten.

Oj vad länge...

Jag vill gärna höra fleras åsikter och erfarenheter.
Tack!

Någon som har erfarenhet inom operation på häst?
Hoho???

Liknande trådar

Hästvård Min lilla olycksfågel har fått en fraktur på griffelbenet VB. Är inte halt. Finns en minimal svullnad vid själva brottet. Vid första...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: ufot
·
Hästvård Min häst opererades i måndags för att plocka bort lösa benbitar. En i vä has och en i hö bak kota. Operationen gick bra men när han...
Svar
16
· Visningar
2 003
Senast: Sirap
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 256
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 812
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar