Anna37
Trådstartare
Om 1,5 vecka har jag bokat tid för op av min hund. Hon har en intrahepatisk porta cava shunt, som utan operation sakta leder till skrumplever och tidig död. Det är en väldigt komplicerad och riskfylld operation, men veterinären har ändå goda förhoppningar om min Alice, eftersom hon mår väldigt bra just nu, och är i bra skick inför op. Hennes symtom på shunten är än så länge "bara" extrem törst. Hon kan dricka flera liter per dag om man inte begränsar henne.
Det som känns otroligt jobbigt är att lämna en pigg och glad hund, och inte veta om hon klarar operationen.
Det jag vet är att hon utan operation blir sämre och sämre, och att vara så törstig är plågsamt i sig. Enligt medicin-vet så dör 1/3 av hundarna på operationsbordet, men enligt kirurgen endast 1/10. Jag räknar med att hennes chanser bör ligga där emellan någonstans.
Finns det någon här med erfarenhet av denna sorts operation som kan dela med sig av sina kunskaper?
Det som känns otroligt jobbigt är att lämna en pigg och glad hund, och inte veta om hon klarar operationen.
Det jag vet är att hon utan operation blir sämre och sämre, och att vara så törstig är plågsamt i sig. Enligt medicin-vet så dör 1/3 av hundarna på operationsbordet, men enligt kirurgen endast 1/10. Jag räknar med att hennes chanser bör ligga där emellan någonstans.
Finns det någon här med erfarenhet av denna sorts operation som kan dela med sig av sina kunskaper?