Jag brukar hantera mina hästar väldigt mkt på marken och började det göra extra mkt med denna häst då den har råkat ut för en massa tråkiga saker i livet och jag ville bygga ett bra band från början och få den att lita på mig. I veckan så hade jag den lös som vanligt och vi springer lite slalom mellan koner. Jag börjar, den fick vänta tills jag var framme men tjuvstartade lite och när jag vände mig om (brukar inte gå med ryggen emot, vet ej varför jag gjorde det då) så ställde den rumpan emot och hoppade lite upp och ner. Den sparkade inte, hade inte öronen bakåt och vände direkt när jag sa "nej" och tog ett steg emot den. Hoppade liksom på platsen. Den var väldigt uppskruvad och taggad (inte stressad, bara lekfull) och tyckte det var roligt och har tyckt det varit roligt med alla övningar vi har gjort, från t.ex komma på inkallning, sparka på bollen, stå kvar osvosvosv. Väldigt lättlärd och intresserad. Gjorde om övningen men nu med spö i handen och det hände inte igen men vill ju inte det ska hända igen. Är det någon som har en aning om varför den reagerade på detta viset och kan förklara?