Nej du borde ju gilla detFår du majoritet i riksdagen för det så är det väl inga problem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej du borde ju gilla detFår du majoritet i riksdagen för det så är det väl inga problem
Nej jag borde gilla vadå?Nej du borde ju gilla det
Du vill ha jämt antal kvinnor och män.Nej jag borde gilla vadå?
Jag gillar att riksdagen fattar demokratiska beslut, dvs att majoriteten väljer väg, gillar du inte det?
Eller färre mänDu vill ha jämt antal kvinnor och män.
Då behovs fler kvinnor.
Hehe.. Situationen måste verkligen vara jobbig för dig..Eller färre män
Och efter det att Sverige inte bråkar med Marocko om Västsahara så ser det ju lite ljusare ut....
Jobbig?Hehe.. Situationen måste verkligen vara jobbig för dig..
Det är lite roligt att se din frustration
Det är jättebra att du har lösningen! Kan du vara lite mer konkret om hur det ska gå till, rent praktiskt alltså?Men lösningen är inte att ha balans mellan könen.
Lösningen är att männen måste förändra sig! Dvs de män som beter sig så.
De manliga ideal som finns måste förändras. Samhället måste sluta se "boys Will be boys" och ursäkta mäns beteende. Män måste själva ta ansvar för sitt eget beteende.Det är jättebra att du har lösningen! Kan du vara lite mer konkret om hur det ska gå till, rent praktiskt alltså?
Jag vänder mig emot att människor vänder sig emot all forskning som finns i världen. Hur tänkte du här egentligen?Jag vänder mig emot att män skulle bli våldsamma pga att de inte har en relation med en kvinna.
Den biologiska människanJag vänder mig emot att människor vänder sig emot all forskning som finns i världen. Hur tänkte du här egentligen?
Det finns ingen forskning någonstans i världen som visar på att män blir mindre våldsamma i en grupp med bara män, utan snarare tvärtom så blir män mer våldsamma i grupper med bara män. Det är en av anledningarna till att USA, och nu även Sverige, vill ha med kvinnor i stridande styrkor. Förr ansågs kvinnor och homosexuella som veklingar som drog ner hela arméer ifall de fick vara med och strida. Nu har vi lärt oss att det blir betydligt lugnare och smartare ifall kvinnor och homosexuella är med.
Det finns dock ett undantag i mäns beteende och det är mäns riskbenägenhet vad gäller sig själva. Män i grupp är inte alls lika benägna att ta risker som utgör fara för liv och lem, förutom när kvinnor är med. En man som tex inte hade vågat att åka nedför en trapp med en skateboard ifall det bara var andra män i närheten, tar oftare beslutet att åka ned för trappen ifall det finns en kvinna att imponera på. Detta gäller främst yngre män, men riskbenägenheten finns i alla åldrar.
Mäns benägenhet att bli vildare och mer våldsamma i grupp är ju knappast något mänskligt heller. Vi vet tex att hingsbeten är betydligt vildare och våldsammare än beten i blandad grupp med gamla avelsston som matriarker.
Så du menar att eftersom kvinnor inte verkar påverkas så innebär det att män inte begår fler brott för att de är singlar? Hur får du ihop det resonemanget? Och vad tyder på att kvinnors brottsbenägenhet inte påverkas?
Jag tror inte att en relation är det som avgör om en man blir kriminell eller inte.Jag vänder mig emot att människor vänder sig emot all forskning som finns i världen. Hur tänkte du här egentligen?
Det finns ingen forskning någonstans i världen som visar på att män blir mindre våldsamma i en grupp med bara män, utan snarare tvärtom så blir män mer våldsamma i grupper med bara män. Det är en av anledningarna till att USA, och nu även Sverige, vill ha med kvinnor i stridande styrkor. Förr ansågs kvinnor och homosexuella som veklingar som drog ner hela arméer ifall de fick vara med och strida. Nu har vi lärt oss att det blir betydligt lugnare och smartare ifall kvinnor och homosexuella är med.
Det finns dock ett undantag i mäns beteende och det är mäns riskbenägenhet vad gäller sig själva. Män i grupp är inte alls lika benägna att ta risker som utgör fara för liv och lem, förutom när kvinnor är med. En man som tex inte hade vågat att åka nedför en trapp med en skateboard ifall det bara var andra män i närheten, tar oftare beslutet att åka ned för trappen ifall det finns en kvinna att imponera på. Detta gäller främst yngre män, men riskbenägenheten finns i alla åldrar.
Mäns benägenhet att bli vildare och mer våldsamma i grupp är ju knappast något mänskligt heller. Vi vet tex att hingsbeten är betydligt vildare och våldsammare än beten i blandad grupp med gamla avelsston som matriarker.
Någon tog upp kvinnors benägenhet att bli kriminella på samma sätt som män blir och tyvärr är det tvärtom. Det är faktiskt så att kvinnor som är tillsammans med män är mer kriminella än singeltjejer eller tjejer som är i lesbiska förhållanden. Det beror på att många kvinnor följer männens väg. Det är väldigt sällan ensamma kvinnor begår mord. De är oftast medhjälpare....eller mördar sin man i hämnd.
Om du som individ befinner dig i en trygg livssituation, med ett fast förhållande så är sannolikheten betydligt mindre att du hemfaller åt kriminalitet.Jag tror inte att en relation är det som avgör om en man blir kriminell eller inte.
Ja om inte kvinnor som är singlar (eller homosexuella singelmän) begår fler brott så är det ju inte singlar som grupp som begår brott. Att män inte kan låta bli den brottsliga banan för att de inte har en kvinna (som håller ordning på dem?) är liksom något dessa heterosexuella män får jobba på, inte singlar som grupp.
Men då har personen antagligen andra saker som gör att den är trasig. De flesta människor klarar av all leva utan förhållanden utan att bli kriminell.Om du som individ befinner dig i en trygg livssituation, med ett fast förhållande så är sannolikheten betydligt mindre att du hemfaller åt kriminalitet.
De flesta på kåken har trasiga förhållanden bakom sig.....
Håller med dig, men hur ska det gå till? Politik kräver konkreta åtgärder.De manliga ideal som finns måste förändras. Samhället måste sluta se "boys Will be boys" och ursäkta mäns beteende. Män måste själva ta ansvar för sitt eget beteende.
Återigen de flesta över huvudlaget hemfaller inte till kriminalitet. Vare sig de lever i hetro eller homosexuella förhållanden eller lever som singlar.Men då har personen antagligen andra saker som gör att den är trasig. De flesta människor klarar av all leva utan förhållanden utan att bli kriminell.
Alla ska naturligtvis ta ansvar för egna val och egna beteenden.De manliga ideal som finns måste förändras. Samhället måste sluta se "boys Will be boys" och ursäkta mäns beteende. Män måste själva ta ansvar för sitt eget beteende.
Och det är det ingen som säger heller. Det är betydligt fler parametrar än så.Jag tror inte att en relation är det som avgör om en man blir kriminell eller inte.