Ont om D-tävlingar!

Polly_Mulle

Trådstartare
Nu i Maj finns det ju titt som tätt var o varannan helg men sedan verkar det ont om dem? Tittade på west star gbg's sida och hittade inte en endaste på juni-juli-augusti och bara en i september o en i oktober.
Är det meningen att vi som är mindre duktiga inte ska få träna utan borde träna hemma tills vi är duktiga nog att starta i en B-tävling?
Eller är det så att de kommer upp lite då o då men inte är inplanerade långt i förväg? (Hoppas)
Blev lite förvånad när jag såg det, för visst vill väl fler än jag tävla på sommaren även om jag inte är proffs?

Eftersom jag ser att du har hemort GBG så har ju det precis varit en D och förra helgen en träningstävling, förr förra en D i Borås och en träningstävling i Gbg innan den.
Framåt i tiden har Gbg en C och det skiljer sig inte från en D så himla mycket. Sedan en D till hösten.

Det kanske är du som även skrivit på WSG hemsidan och då har jag svarat dig där och skriver igen att det inte är så himla lätt att få ihop funktionärer, dommare osv i en klubb med många medlemmar men få som vill hälpa till. Tror säkert att andra klubba har det likadant.

Tror att dommarfrågan varit väldigt avgörande i år. Dommarna tävlar ju ofta själva eller åker runt och har clinics inte lätt alltså.
Vi behöver kanske satsa på att utbilda dommare i våra klubbar så det blir lite lättare att boka.

- Jessica - ;)

Tror att dommarfrågan varit väldigt avgörande i år. Dommarna tävlar ju ofta själva eller åker runt och har clinics inte lätt alltså.
Vi behöver kanske satsa på att utbilda dommare i våra klubbar så det blir lite lättare att boka.

- Jessica - ;)

Men saknas det så många domare? På högre nivå ja, men på D-tävlingsnivå tycker jag att det har utbildats en hel del personer? Eller så har de kanske inte blivit helt "klara" att få döma?

Tror att det var på WRAS infot det stod om en hel del nya domare?

Jo, att det är massor i maj, det vet jag. Skulle själv ha ridit både på alafors den 8:e och tippen den 16:e men fick inte ut någon hovslagare i tid. Han bara flyttar fram skodatumet hela tiden så nu går hästen tillfälligt barfota och nysläppt på bete.

Hade gärna åkt och ridit på andra d-tävlingar runt om i landet men hur långt är det ok att köra hästen i sommarvärmen för några starter? Vill helst inte åka mer än MAX 1,5 timme enkel väg i sommarvärmen. Från GBG räknat.

Jag vet bara att de i vår tävlingskommitte har haft problem när de planerade och ringde runt. Kan ju vara så att vi valt dåliga datum också.

Jessica

man kan ju alltid anlita en som har gått dommautb och döma fast den inte har blivit godkänd på provet, men då lär tävlingen gå under "träningstävling" och sådana "domare" fins det gått om...

Sv: Ont om D-tävlingar!

Känns väldigt onödigt att gräva fram en tråd om tävlingsdatum nästan 3,5 år efter att den var aktuell...:angel:

Liknande trådar

Tävling Ja, ni ser ju rubriken. Jag sitter och kollar på vårens tävlingar och eftersom jag håller på med lite olika grenar blir det ju en hel...
Svar
2
· Visningar
2 492
Senast: Fossing
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 681
Senast: Karminnie
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 737
Senast: Madde_padde
·
C
Hoppning Vi har precis börjat tävla med vår ena ponny. Hon är nu 7 år och vi har själva tränat henne sedan hon var tre. Alltså, det har inte gått...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka