Ont i tassarna, kan det vara fodret??

JessicaM

Trådstartare
Har en liten Chihuahua som har ont i tassarna fast de är varken svullna, röda el varmare än normalt. Det syns när vi är ute o går att det gör ont på alla 4 tassarna. Går väldigt försiktigt, precis som vi går barfota på grus ungefär..

Vetten har tittat på tassarna men ser inget konstigt.

Har ni några förslag på ev foder som kan vara bra. Har bara en känsla att det kommer ifrån fodret..

Alla råd o tips mottages

Sv: Ont i tassarna, kan det vara fodret??

Det låter ungefär som en trippande Chihuahua, vilket många av dom jag känt varit... Oavsett foder, ålder, underlag, linjer bakom och gud vet allt.

Sätt skor eller benvärmare på hunden så ska du se att det går över!

Hon var sådan innan frosten kom.. Undviker gärna att gå på gruset därför går hon alltid på slipersen som ligger brevid gången..

Den uppfattningen jag fått av de vavvor jag träffat är att de är som små prinsessor (inget negativt, de är även tuffa små hundar). Nu är det kallt ute och grus kan väl vara vasst och gå på. Är det inte fruset så är marken mjuk och gruset glider omkring, är det fruset så, vad säger man, ger inte gruset efter och dämpar stegen. Jag vet inte, rena spekulationer om vet inte hittat något fel på hunden. Du får prova skor som Ramona sa.

Min staff kan oxå vara lite känslig när det är struligt underlag, t ex en stig full med barr, fruset grus osvosv.

Ingen vavva jag har träffat är sån.. De springer o busar, ingen som trippat som min lille. ja jag får väl prova skor.. men det känns som man sopar problemet under mattan om ni förstår

och om du själv går barfota på grus och inte är van? Jag ser i vart fall konstig ut i det läget. Tror därmed att det handlar om att hon vant sig vid att gå mjukt och därmed har känsligare trampdynor.

Vet du vilken miljö hon växt upp i? För många år sedan fick vi hem en valp som inte var van vid annat än gräs. Asfalt, grus betong - det kunde man inte gå på. Eftersom det var en stor valp (GD) så kunde vi inte bära honom och i valet att bli kvar på andra sidan grusgången eller komma över till oss på gräset så gick det att smyga över och efter någon gång så var det inga problem. Med den enrfarenheten så funderar jag över om din lilla kanske bara varit van vid vissa underlag från början och sedan inte vant sig vid andra utan fortfarande tycker det är obehagligt

En god vän har haft uppfödning på Chihuahua i många år, och alla hundarna har varit små prinsessor/prinsar. Dom vill inte gå på hårt eller knöligt underlag, och trippar då fram. Lika så om det har varit blött ute, smutsigt eller vad som helst.

Jag tror inte att alla ur rasen är sådana, det beror säkert på vad man vänjer dom vid och hur man behandlar dom. Som små söta gosedjur, eller riktiga hundar.

Bebben;13016295 Jag tror inte att alla ur rasen är sådana skrev:
Ja det är sant. Mina 2 av 3 iaf hehe springer o busar på allt, grus, sand, asfalt, skogen. Men blötan är faktiskt inte så poppis :D

Vi är ju ute o går ofta så hon borde ju också ha vant sig vid andra underlag. Ibland så stannar hon o står kvar där tills man lyfter upp henne (Ingen vana jag har) utan ibland går jag bara iväg och då kommer hon efter mkt om och men. Men det syns att hon tittar yt ställen där hon kan sätta ner fötterna och så ska det ju inte vara!

Inomhus springer hon o busar så jag får väl köpa små fjantiga skor för hon måste ju kunna känna att det är roligt o gå ut!

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
25 067
Senast: cirkus
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 131
Senast: Vogue
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 636
Senast: sandrafors
·
C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 630
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka