BernT
Trådstartare
om så sker så lovar jag att göra det!Skrik ”GDPR!!!” medan du ligger där och sparkar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
om så sker så lovar jag att göra det!Skrik ”GDPR!!!” medan du ligger där och sparkar.
Antar att det inte räknas som GDPR
I dokumentet för detta står ungefär såhär: det underlättar för personalen vid lagret att kunna ha rätt storlek hemma, och man får rätt storlek direkt och slipper byta. Samt ger bra statistik för inköp av utrustning.Jag hade faktiskt tagit det med facket centralt om du inte har förtroende för lokalorganisationen. Det faller definitivt inom GDPR, och är uppgifter av en typ som man måste ha bra på fötterna för att begära in.
Om de kunde ange mått på arbetskläderna istället så kunde alla i personalen tala om vilken storlek de skulle behöva. Betydligt mindre integritetskänsligt.I dokumentet för detta står ungefär såhär: det underlättar för personalen vid lagret att kunna ha rätt storlek hemma, och man får rätt storlek direkt och slipper byta. Samt ger bra statistik för inköp av utrustning.
Alltså jag håller inte med, går jag upp eller ner i vikt är ju informationen helt värdelös. Ska jag kontrollmäta mig en gång i månaden för att se så att jag har rätt mått ifyllda? Annars får jag ju ändå fel storlek om det blir krig.
Precis så tänkte jag med...Om de kunde ange mått på arbetskläderna istället så kunde alla i personalen tala om vilken storlek de skulle behöva. Betydligt mindre integritetskänsligt.
Ja men det finns, tex 170/85 dvs längd och vikt. De ska liksom inte sitta tight utan löst ändå. Så man måste inte ha figursytt.Om de kunde ange mått på arbetskläderna istället så kunde alla i personalen tala om vilken storlek de skulle behöva. Betydligt mindre integritetskänsligt.
I dokumentet för detta står ungefär såhär: det underlättar för personalen vid lagret att kunna ha rätt storlek hemma, och man får rätt storlek direkt och slipper byta. Samt ger bra statistik för inköp av utrustning.
Alltså jag håller inte med, går jag upp eller ner i vikt är ju informationen helt värdelös. Ska jag kontrollmäta mig en gång i månaden för att se så att jag har rätt mått ifyllda? Annars får jag ju ändå fel storlek om det blir krig.
De kan ange mått mycket bättre, dvs de mått på plaggen som de nu begär in på kroppen.Ja men det finns, tex 170/85 dvs längd och vikt. De ska liksom inte sitta tight utan löst ändå. Så man måste inte ha figursytt.
Enda jag kan tänka mig är för statistik. Typ de vill kolla vad personer med vikt 85 kg har för lårvidd och benlängd och på så sätt säga till tillverkaren att storlek 85 kg ska ha de här måtten på brallan.Om plaggen ändå inte är figursydda varför behövs alla mått då? Låter konstigt.
Vissa arbetsgivare har konstiga idéer.Om plaggen ändå inte är figursydda varför behövs alla mått då? Låter konstigt.
Jag får lite vibbar av när man mätte skallen på folkEnda jag kan tänka mig är för statistik. Typ de vill kolla vad personer med vikt 85 kg har för lårvidd och benlängd och på så sätt säga till tillverkaren att storlek 85 kg ska ha de här måtten på brallan.
Men det funkar ju inte riktigt så, samma vikt kan ju skilja enormt i hur man är byggd. Men det lät väl smart på papper.
Haha man ska mäta huvudet med. Men det är för mössa och eventuellt behov av skyddshjälm. Som ändå kommer i strl S, M eller L och antingen sitter svintight eller åker ner i ögonen oavsett vad din storlek är. De passar liksom ingenJag får lite vibbar av när man mätte skallen på folk
Men är det verkligen gdpr? Blir pinsamt om jag gnäller på att det är Gdpr-uppgift och så är det inte det
Aha då är jag med hur du menar. Jag det hade ju varit smartare kanske. För då kunde man ju fått ett dokument där måtten på alla kläder står för alla storlekar och så kan man kryssa i vad som borde passa en.De kan ange mått mycket bättre, dvs de mått på plaggen som de nu begär in på kroppen.
Vill de veta omkrets runt bysten och rumpan, så ange istället de måtten på kläderna.
(vikt är ett uruselt mått för klädstorlek eftersom vikten kan sitta på så många olika sätt på kroppen)
Nä fan vad sur jag är över det här. Och att de flesta jag jobbar med inte bryr sig gör att jag känner mig som en tramsmaja och jag kommer få så mycket skit om jag vägrar. Var lite osäker på om jag bara var en tönt (som de flesta kollegor tycker) och att ni alla också skulle tycka det men känns ändå skönt med medhåll