Ond cirkel!

Sv: Ond cirkel!

Matilda sover ALDRIG i vår säng och har inte gjort sen hon var nån/någon månad gammal och för andra natten i rad sover hon hela natten igenom i sitt egna rum.
nattlampa is tha shit. :D

mellan 9-10??? :eek:
då går Matilda och lägger sig för första gången under dan. :D

Jag upplever att hur min son sover går i perioder. Han har alltid sovit bra (enligt min definition), men i vissa perioder har han vaknat nån gång. Detta har blivit mer senaste månaderna. Han sov otroligt dåligt dagtid första månaderna, men ganska bra på nätterna.
Redan runt 7-8 månader sov han en gång om dagen. Men även där har det varit periodvis efter det.

Det jag vill säga är att så som ni har det nu kanske går över om ett par månader. Om hon har sovit vad du tycker är bra tidigare så kommer det kanske tillbaka till det.
Jag förstår om du tycker det är jobbigt att gå upp på natten. Själv är jag (eller min man) uppe minst en gång per natt, ibland bär vi över honom till oss så får han sova resten av natten mellan oss. Men jag ser inte det som ett problem.
Vi har alla olika definitioner av vad sova bra/sova dåligt är. För mig skulle problemet vara att han vaknade och skrek flera ggr eller att han faktiskt inte sov, utan låg vaken i några timmar (har hänt det också :grin:).

Usch vad svamligt det kändes men jag hoppas du förstår vart jag ville komma.

Da är det kanske dumt att börja ha henne i sängen, Emilia brukar fa göra det ibland (eller egentligen varje morgon, hon kommer in till oss vid 5-6). Vad bra att ni kommit pa att det fungerar med nattlampa, kanske ska testa det.

Japp, en morgontrött och kvällpigg unge har vi. Hon somnar sällan före 23 och skulle nog gärna vara uppe ännu länge om inte vi gick och la oss da.

Att det är lite jobbigt i början har jag all förståelse för, men att hon skulle ha problem med sömnen håller jag inte med om..

Skönt att hon sover hela natten nu iaf =)

nej, problem med sömn har hon då INTE! :D

men om hon vaknade lite senare på morgonen, skulle hon klara av att sova en gång om dagen bara, men eftersom hn är uppe så tidigt så blir det snortajt! de gånger vi prövat har hon dessutom sovit kort mitt på dan, kanppt en timme och det räcker ju inte alls....

fast nu jobbar jag, så det är numer hennes pappas bekymmer. :p:D;)

Det var precis i övergången till en sovlur per dag som E några veckor vaknade supertidigt vill jag minnas. Det är ju lite stök precis när man ska dra ner på lurarna..

Nu är hon inne i en fas igen så i morse ville hon kliva upp 4.15 :/, jag vägrade så hon somnade om efter protester och en ignorerande mamma ..

Min skrutt somnade en timme senare än vanligt på dagen igår vilket resulterade i tre timmars sömn istället för 1 1/2. Vad hände? Jo, trots att läggtiden blev halv nio istället för sju vaknade även han 4.15 supernöjd och glad. Somnade om runt halv sex :grin:

Min 14 månaders sover från kl 20- ca 07:30/08:00 Där imellan vaknar hon allt mellan 1-10 gånger per natt.
Hon har sovit 1 hel natt på 14 månader.....

Hon somnar ca kl 11 & sover ung 2-3 timmar, ibland behöver hon en lur mellan kl 16-17.

Jag är trött..... :cry:

Börjar känna panik, börjar jobba 2 skift i slutet på feb, då kan jag absolut inte hålla på så här. Måste få sova om vi ska orka vara alerta på jobb. (Yrkeschaffis på tung lastbil)

Ska hennes pappa vara hemma med henne da eller gar hon pa dagis?

Om pappan ska vara hemma sa far väl han ta nätterna? och du sova ett annan rum eller med öronproppar sa att du inte störs om hon vaknar.
Om hon börjar pa dagis sa är det väl bäst att dela upp nätterna, ga upp varannan gang eller varannan natt vilket som passar er bäst.
Hur stort sömnbehov har hennes pappa? Har han lättare för att ga upp utan att vara lika trött dagen efter?

Vaknar hon och somnar om fort direkt eller är hon vaken länge?

Emilia är 19 manader och har inte heller sovit ngn hel natt, en bra natt vaknar hon 1-2 ganger. Som tur är somnar hon om inom 10 min. Jag tycker inte längre det är jobbigt att ga upp, kroppen verkar ha vant sig. Men innan jag hade vant mig var jag konstant trött, da tog hennes pappa mer ansvar pa natten för hans sömn blev inte alls lika störd som min.

de veckor han är hemma har han hela ansvaret för henne och vi tar varannan gång när vi båda jobbar.

en snäll släkting har henne under dagarna, då vi båda jobbar.

5 nätter med nattlampa, 5 hela sovnätter och hon har vänt och sover till 6-halv7 nu. :love:

pappor är bra att hemma med dom, de kanske är lite mer avspända på dagssömnen, till skillanad från typ mig..... :angel:
hon har fått sova när hon blivit trött och det märktes skillnad redan efter dag 2 och nu vaknar hon senare och senare.

idag gick vi upp halv7! :banana::banana::banana:

Hon går på dagis nu. Nyligen inskolad.

Pappan blir lika sliten som mig om inte mer av att gå upp på nätterna. Hon somnar om snabbt igen för kanske vakna ledsen igen 10 minuter senare. Att ta över henne i vår säng fungerar inte alls, då snurrar hon runt, kör upp fötterna i huvudet på oss, stoppar in fingrarna i alla kroppshål hon kan hitta osv.
Vi sover alla bättre när hon ligger i sin egen säng.

Inatt höll oss båda vakna 4 gånger & jag jobbar natt idag, precis gått på mitt pass på extrajobbet & är redan jättetrött. Har 9 timmar kvar + 1 timmes körning hem....

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
390
Senast: falukorw
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar