omvandla kg till liter

Sv: omvandla kg till liter

Läste i nån tråd här att 1 kg lucern hack är 7 liter.

Det tcker jag låter mycket. Jag vill minnas att det är 4 liter = 1 kg.

det är svårt att säga då det väger lite olika från säck till säck..

jag väger alltid mitt foder när jag har ny säck.. speciellt lusern hack. har ett mått och vet precis hur det ska vara i måttet och det har varit 50gram skillnad mellan säckarna. det blir en del om man ska ge mycket

Puttar upp tråden då jag också är intresserad av frågan, skillnad på 3 liter låter ganska mycket. Ingen fler som har provat väga?

Det beror ju alldeles på hur man packar det.
Hack är nästan omöjligt att säga hur stor volymen blir på 1 kg, var och en bör väga sin säck, och packa måttet på sitt sätt.

Jag tycker inte alls att det låter konstigt med en skillnad på 3 kg...

Det är omöjligt att beskriva i text hur hårt man packat måttet, och lucernet ligger olika hårt packat i säcken också. Överst i säcken kan det ligga lösare packat än i botten, och då ändras ju givan vartefter säcken töms om man inte väger åtminstone lite då och då.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
527
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 496
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: Hello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka