Så blir det om man väljer att blunda inför verkligheten...Först fattade jag inget om vidrig kvinnosyn i tråden, sedan insåg jag vad ignorefunktionen gör. Såklart. Here we go again.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så blir det om man väljer att blunda inför verkligheten...Först fattade jag inget om vidrig kvinnosyn i tråden, sedan insåg jag vad ignorefunktionen gör. Såklart. Here we go again.
Men det där är inte sant. Jag är fullkomligt övertygad om att människor kan ändra sig och förbättra sitt beteende beroende på vad orsakerna är.Om man har en tendens att ta till våld för att lösa situationer och detta sker upprepat så är det nog tyvärr så att det alltid kommer finns i personen och det enda man kan göra är att ta bort personen från möjligheten att göra så. Om det sedan innebär fängelse eller att bo någonstans i skogen är en annan fråga.
Personen saknar spärrar som de allra flesta individer har och risken för återfall är nog tyvärr väldigt stor.
Men det där är inte sant. Jag är fullkomligt övertygad om att människor kan ändra sig och förbättra sitt beteende beroende på vad orsakerna är.
där håller jag inte med dig. om en människa lärt sig att skaffa sig fördelar genom ett visst beteende , så lär hon fortsätta med detta.Men det där är inte sant. Jag är fullkomligt övertygad om att människor kan ändra sig och förbättra sitt beteende beroende på vad orsakerna är.
Man har lyckats ganska bra med gruppsykoterapi, fast det kräver ju insikt o vilja.Men det där är inte sant. Jag är fullkomligt övertygad om att människor kan ändra sig och förbättra sitt beteende beroende på vad orsakerna är.
Man har lyckats ganska bra med gruppsykoterapi, fast det kräver ju insikt o vilja.
Inte värt en hjärnblödning.Någon som kan tala om för mig om det är värt att kolla ignorerade inlägg eller kommer jag få en hjärnblödning?
Jag tänkte komma med ett inlägg snart oavsett.
Ingen kan få ordning på någon annan, däremot kan man ibland hjälpa folk att få ordning på sig själv. Ibland lyckas folk få ordning på sig själv.Med tanke på alla mord på kvinnor begångna av respektive/ex, går dessa män att få ordning på? Återfallen verkar ju vara massor trots fängelse.
Menar du att in kvinna är godtrogen om hon inte begär utdrag ur brottsregistret på sina pojkvänner?OK jag var provokativ. Men faktum kvarstår dock. Många av de män som slår sina kvinnor, hittar nya slagpåsar när de gamla fått nog och lämnat dem.
Fast..om man vill, kan man ta reda på en hel del.
Om killen varit straffad tidigare , går ju att ta reda på..
Och som du riktigt påpekar så sköter de sig oftast i början..Men för höge Farao, dra då när det första tecknet visar sig och inte intala sig att det var nog bara en engångshändelse...
(...) som det finns kvinnor som godtroget går in i dylika förhållanden.
Många av de män som slår sina kvinnor,
hittar nya slagpåsar när de gamla fått nog och lämnat dem.
Fast..om man vill, kan man ta reda på en hel del.
Om killen varit straffad tidigare , går ju att ta reda på..
Och som du riktigt påpekar så sköter de sig oftast i början..Men för höge Farao, dra då när det första tecknet visar sig och inte intala sig att det var nog bara en engångshändelse...
Jag vet, och jag förmodar du vet, att den här typen av predatorer har en näsa för den typ av offer som passar dem.Menar du att in kvinna är godtrogen om hon inte begär utdrag ur brottsregistret på sina pojkvänner?
1 Jag bor i mitt land, handlar i min stad bor samman med min fru. Ingen och inget av dessa äger jag. Men man utrycker sig så på svenska, kolla gärna så får du se att det stämmer. Om du sedan anser det äckligt..det är ditt, inte mitt problem.Det är aldrig en kvinnas fel när kvinnan blir misshandlad!
Fyfan vad vidrigt äckligt sagt. En kvinna är ALDRIG ägd av en man, eller av någon annan. Att du ens har den synen gör mig rädd. Usch!
Menar du att det är kvinnans skyldighet att kolla upp om den hon träffar är kapabel till att misshandla? Och hur kan en ta reda på det, menar du? Det står ju inte direkt "kvinnomisshandlare" på facebook under vilken sysselsättning de har![]()
1 Jag bor i mitt land, handlar i min stad bor samman med min fru. Ingen och inget av dessa äger jag. Men man utrycker sig så på svenska, kolla gärna så får du se att det stämmer. Om du sedan anser det äckligt..det är ditt, inte mitt problem.
2 Förklara då varför det så ofta händer att en kvinna går från ett destruktivt förhållande till nästa destruktiva förhållande....för det är väl knappast tjejjens fel att killen slår?
Menar du att in kvinna är godtrogen om hon inte begär utdrag ur brottsregistret på sina pojkvänner?Jag vet, och jag förmodar du vet, att den här typen av predatorer har en näsa för den typ av offer som passar dem.
För hur många gånger ser man inte en misshandlad kvinna gå från ett destruktivt förhållande in i nästa destruktiva förhållande?
Du kommer garanterat att få hjärnblödningNågon som kan tala om för mig om det är värt att kolla ignorerade inlägg eller kommer jag få en hjärnblödning?
Jag tänkte komma med ett inlägg snart oavsett.
Nej men män som slår kvinnor är just män som slår kvinnor.Men alla män slår inte..lika lita som alla kvinnor blir slagna eller?
Alltså återstår frågan vad du anser att man ska göra åt problematiken?
Jag anser att det effektivaste och snabbaste vore att ge unga kvinnor kunskap o verktyd så att man drar när det börjar osa katt.