Ompulsning och Sulor?

Jaffa83

Trådstartare
Om man pulsar för tidigt i pausen på en 50 km T och det visar sig att pulsen är för hög. Får man du begära ompulsning inom de 20 minuterna man har? Man får väl göra det på CL men är det samma regler på Tävling?

Är det någon som har erfarenhet av sko med sulor fram och distansridning. Min häst har blivit lite ömfotad fram när han trampar på stora stenar och funderar på sulor. Han skall gå en en tävling 50 km och en långrtt i sommar. Några tips?

/Linda
www.hovar.com

Du får pulsa om även på tävlingen, men inte efter målgång.
Sulor har ju både för och nackdelar. Mina hästar trampar ganska lätt av sig skorna och med sulor blir det ännu lättare tappskor för mig, så jag har valt att inte ha sulor men risken är ju helt klart större för stengallor då, som jag drabbades av inför karolinerritten förra året då min andra häst fick rycka in som reserv..
Du får pröva dig fram vad som passar din häst. Många rider med sulor och är nöjda med det.

Liknande trådar

Distans Jag har fått upp ett plötsligt intresse för alla möjliga grenar som jag tidigare varit helt ointresserad av (förutom hoppning och...
Svar
4
· Visningar
4 091
Senast: Shaggy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 413
Hoppning Jag började hopptävla mitt 11åriga fullblodssto i februari. Nötte 90 hela våren med blandade resultat. 90cm CL (ute, stopp näst...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 081
Senast: Nasseman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar