minimoj
Trådstartare
Nu buke, behöver jag hjälp!
Har sen en vecka tillbaka en 8-månaders omplaceringshund.
En schabradortik som farit illa och inte fått komma ut som hon ska.
Är därför obekant med trafik, människor, hundar och andra intryck.
På bara en vecka har hon börjat bli rumsren och har börjat lyssna så bra att hon får gå lös när det inte finns trafik i närheten.
Några trick kan hon också.
Detta är en hund som har oerhört mycket energi, och 4-timmars promenader får henne att sova någon timme, sen är hon på det igen.
Iom hennes ålder vill man ju inte utsätta henne för alldeles för mycket påfrestningar heller.
Agility vill vi börja med när hon har åldern inne men det tar ju ett tag tills dess.
Jag har alltid varit intresserad av freestyle, men vet inget om det.
Sen är det inte riktigt fråga om att börja på någon kurs då hon inte riktigt hanterar andra hundar (bortsett från min egen) så jättebra.
Hon blir extremt spänd och rädd, men det jobbar vi med.
Därför vill jag liksom börja lite försiktigt på egen hand och lägga en bra grund för framtiden utan att överanstränga hennes skelett.
Så jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av freestyle som kanske kan ge mig lite tips?

Blir väldigt tacksam för svar!
Har sen en vecka tillbaka en 8-månaders omplaceringshund.
En schabradortik som farit illa och inte fått komma ut som hon ska.
Är därför obekant med trafik, människor, hundar och andra intryck.
På bara en vecka har hon börjat bli rumsren och har börjat lyssna så bra att hon får gå lös när det inte finns trafik i närheten.
Några trick kan hon också.
Detta är en hund som har oerhört mycket energi, och 4-timmars promenader får henne att sova någon timme, sen är hon på det igen.
Iom hennes ålder vill man ju inte utsätta henne för alldeles för mycket påfrestningar heller.
Agility vill vi börja med när hon har åldern inne men det tar ju ett tag tills dess.
Jag har alltid varit intresserad av freestyle, men vet inget om det.
Sen är det inte riktigt fråga om att börja på någon kurs då hon inte riktigt hanterar andra hundar (bortsett från min egen) så jättebra.
Hon blir extremt spänd och rädd, men det jobbar vi med.
Därför vill jag liksom börja lite försiktigt på egen hand och lägga en bra grund för framtiden utan att överanstränga hennes skelett.
Så jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av freestyle som kanske kan ge mig lite tips?

Blir väldigt tacksam för svar!