Precis. Allt annat som finansieras av det gemensamma är på ett eller annat sätt en ekonomisk fråga. Hur ofta man får duscha på SÄBO och vilken mat som serveras i skolan... Varför skulle just hanteringen av hundar skilja ut sig i det avseendet att man helt ignorerade budgetfrågorna?Jag tycker ändå att det är rimligt att det är en ekonomisk fråga. Kan komma på massor av bättre saker skattepengarna kan gå till än att stödja smuggelhundar. Avlivas dem får det förhoppningsvis också fler att läsa på ordentligt innan de köper hund, än om de ändå får sin hund till slut.
Sen kan man ju fråga sig hur schysst det är mot valpar att de ska behöva sitta i karantän en stor del av sitt liv? Man har ju ingen aning om vad de har för potentiellt traumatiska upplevelser sen innan heller.
Jag är såpass krass att jag i det här läget inte tycker det handlar om enskilda individer, utan om att skydda den stora massan.
Men oavsett det så anser jag att avlivande är motiverat av andra skäl också när det gäller typ smuggelvalpar.