Omplacera hund - pappersarbete

Egonson_

Trådstartare
Omplacera en vuxen hund som privatperson.
Vilka dokument behöver man?
Kontrakt mellan säljare-köpare, hund-ID ägarbytesblankett samt registrera ägarbyte i centrala hundregistret/jordbruksverket? Eller räcker det med en av de två sistnämnda?

Något mer?

Senast ändrad:
Ja kom på det :D Hunden är renrasig och kommer skicka med allt sådant. Får inte riktigt klart för mig om vi behöver skicka ägarbyte både till Hund-ID och jordbruksverket.

Ring försäkringsbolaget innan och se till att försäkringen inte får ett glapp, det kan betyda väldigt mycket om man har otur!

Liknande trådar

Övr. Hund Så. Det lutar åt att jag trots allt kommer behöva köpa bil igen. Inte bums. Men inom inte allt för avlägsen framtid. Av alla tänkbara...
2
Svar
28
· Visningar
2 601
Senast: Migo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 217
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 904
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar