Jag har ett litet rid/hästproblem, som jag undrar om någon här kan hjälpa mig med Det är nämligen så att jag har världens duktigaste hopphäst! Men hon har bara inte insett det än... Hon är lite senare tagen på hoppfronten, men har världens påskjut och kapacitet! Litet tittig men det jobbar vi med, då vi hoppar småbanor/klasser så går allt som en dans. Hon bjuder mot hindret och tycker det är buskul! Men sen genast då man har lite höjd på hindret (+1m) så tycker hon det är jobbigt. Hon bjuder inte mot hindret och saktar in och "jävlas". Jag har hållit mig på lagom höjder nu ett bra tag, och försöker gå upp smått i klasserna hela tiden för att hon skall hinna med. Men hon gillar verkligen inte den iden, och jag tycker det är synd för både min och hästens skull om vi måste hoppa 80 cm hela vårt liv... Man kan ju ta i beaktande att hon är ett sto med egna åsikter, men vill inte tvinga henne tycka det är kul att hoppa! Vi varierar alltid vår träning med en massa uteritter och dressyr Och nej, hon har inte ont någonstans...