Har en kallblodstravare som var travhäst fram till tolv års ålder. Såldes därefter som ridhäst varefter jag köpte honom. Han är nu 17 år. Jag red och körde även ganska mkt och hoppades kunna tävla i körning, när det hände en olycka och han blev rädd för nåt och sprang in i skogen med vagnen. Den gick sönder och han sprang hem med tömmarna släpandes efter sig.... Köpte sedan en ny vagn och prövade att gå lite med honom med den på i paddocken. Det gick bra i början, men sen blev han rädd och slet sig, sprang runt några varv innan han sprang genom grinden och in i stallet med vagnen efter sig, där han fastnade.Det var ca två år sen nu.Har inte satt på nån vagn efter det... Har tolkat på vintern och provat att ha lite allt möjligt släpande efter honom, men han har varit ganska rädd. Provade igår igen med att fästa träbommar i selen och blev mkt förvånad då han inte verkade bry sig speciellt mkt. Undrar nu om det kan finnas någon möjlighet att han kan köras igen? Är det någon som vet någon som kan hjälpa till med sådant? Jag tycker det känns som om det inte borde vara omöjligt eftersom han har varit travhäst så länge. Eller har han kanske blivit knäckt av det som hänt honom?