Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut att det gått bra. Den förvånade uppsynen på honom när jag inte tog fighten vid första spinnen var obetalbar. Hästar kan tappa hakan. Tro mig. Så p åden punkten har det gått strålande.
Jag var säker på att det skulle funka De är kloka blodisarna
Men ska allt jobb vara förgävesTill alla:
Jag kommer fortsätta promenera med honom. Och kanske kanske kommer det en dag som det funkar. Men jag lägger bort ambitionerna helt och hållet så att jag inte bygger upp för besvikelse ifall det aldrig kommer gå. Finns andra hästar jag kan lulla på ensam i skogen om det är det jag vill.
Så visst kommer jag fortsätta ut, men inte uppsuttet. Är aningens mör idag. Tror jag drog till något i ryggen i en mjukdel för det är lite ömt på en punkt.
Tack för all pepping. Hade inte kommit så här långt utan den.
rida på alls just nu.
Funderar också på om jag skall ta honom som handhäst. kan ju ha longergjord på och inspänning.
Varför ska du ha det?
Jag håller med dig i det du säger till viss del. Jag tror inte det handlar om att han inte litar på mig utan att han inte litar på att han själv reder upp situatuinen och söker därmed min hjälp.
Ledövningar har jag redan beskrivit tidigare att jag jobbar med oavsett var jag är. Det faller sig naturligt. Och detta fungerar.
I det som hände igår var han riktigt rejält rädd och då var det "följa jon" som gällde. Mitt beslut att fortsätta turen trots hans rädsla är just för att det finns ett visst mått av istadighet och han skall inte få lära sig att utnyttja denna.
Men som sagt, vi kommer knalla vidare runt i skogen. Jag till fots och han bredvid/framför/bakom beroende på situation och vad hans psyke tål för stunden. Inga krav på att vi någonsin kommer kunna rida ut ensamma men skulle det mot förmodan gå, någon gång i framtiden, så kommer det vara en bonus.
Det är bara veka ledare- fegisar som skickar ngn före.
I know! det bara blev så eftersom jag skrev alfa hane.Schlubber- det kallas för ledarsto. hingsten går bakom o vallar.
Så vi tar och lägger det där med dominans och vem som är boss åt sidan och slutar generalisera hur det skall vara enligt diverse böcker eller teorier/praktiker och tittar på individen istället. Den här hästens osäkerhet när han inte har sina hästkompisar med sig påverkar honom mycket. Det är en häst som HATAR att vara ensam. Han måste se sina kompisar eller människor. Han måste också se vad som är läskigt. Jag tror inte att jag har så stora problem med ledarskapet när jag kan stå bredvid honom med grimma och grimskaft bredvid en grävmaskin som mest påminner om ett monster ur Terminator med sina lampor och rörelser och han är HELT LUGN. Ställer jag däremot in honom i boxen och lämnar honom där medans maskinen jobbar så försöker han spränga boxväggarna.