Omöjligt att plugga och ha barn samtidigt??

Casper

Trådstartare
Hej alla smarta bukare!

jag har ett för mig stort problem!!!!:confused: jag vill inte bli mamma just nu, men skulle jag bli gravid tidigare än planeratv är det välkommet! men vill kanske inom ngt år eller så.. men samtidigt vill jag plugga.. jag har ca ett års pluggande först för att förhoppningsvis komma in på utbildningen..men jag vill inte heller bli en gammal mamma:( från början skulle jag ha mitt första barn innan jag blev 25.. nu e jag 25 utan barn... mitt andra barn ville jag ha innan jag blev 30...jag känner mig så stressad!!!!

utbildningen ligger inte heller här utan jag måste flytta vilket jag inte heller vill:cry: och alla säger att jag kommer ångra mig om jag inte pluggar till det jag verkligen vill bli.. hur tusan ska jag göra???? jag kan tänka mig typ att skaffa barn inom ngt år och plugga upp ämnen först för att sen vänta me att ansöka tills barnet är några år, men å andra sidan kan jag ju inte lämna barnet själv utan mamma på veckorna heller (om jag exvis skulle komma hem på helgen)

Kan inte direkt påstå att dom närmasta i familjen stöttar mig.. förutom min underbara mormor:love:

hur ska jag göra?? kan nån ge några stöttande ord i allafall?? vill inte "förstöra" mitt liv genom att sumpa ngt av dessa alternativ
 
Sv: Omöjligt att plugga och ha barn samtidigt??

Lugn och fin, du är faktiskt bara 25 ! Många år kvar till 30...

Jag tror att det blir knepigare för dig om du inte har din utbildning, barnen kommer du att älska oavsett om du är 25 eller 40 när de kommer.

Min bror fick sitt tredje barn för två år sen, hans fru läste (och läser) på Juristlinjen. HOn var mammaledig i ett halvår, sen var han hemma i ett halvår, sen hade de en au pair som tog hand om lillen. Det har fungerat väldigt bra.

Däremot skulle jag ha svårt att lämna mitt barn hela veckorna när det är litet. Och jag tror inte att det är optimalt för barnet heller.

Hur lång är din utbildning ? Kan inte hela familjen flytta till din studieort ? Vad säger den eventuellt blivande pappan ?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 292
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 955
Senast: mars
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 779
Senast: Nixehen
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 417
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp