Ömma/såriga bröstvårtor - Jag döööör!

Sv: Ömma/såriga bröstvårtor - Jag döööör!

Åh vad skönt att läsa! Buke är bäst! Jag hade också svamp, vet hur ont det gör!

KL och svar

Nu är jag på banan igen! ;)

Pratade med amningshjälpen direkt efter att ha fått länken här och fick en del intressanta tips. Kontaktade även amningsmottagningen - i måndags - men de var lite mer "så kan det vara, bit ihop"-aktiga...

Min BVC mottagning skrev dock snabbt ut en "svamp-salva" till mej och en flytande dito till bäbisen efter att jag ringt dem och efter 1,5 dygn så var problemen halverade!!

Nu tre dagar med behandling så är jag nästan besvärsfri och ammar utan att bli kallsvettig och yr! (Skall fortsätta behandla ytterligare 4 dagar!)

STORT Tack för alla tips och råd och uppmuntranden!

/Swat

Vad glad jag blir! Skönt att det hjälpte!

Fick ett tips som jag höjjer till skyarna, å det är att lägga vita snäckor över bröstvårtorna i behån. Låter helidiotiskt men funkade kanon!! Jag letade på några som täckte bröstvårtan och lite av vårtgården, sånna som är lite 'randiga' och kupade, inte så de ligger an mot bröstvårtan, luft emellan. Jag tejpade kanten om den var lite vass. Jag smörjde in med bröstmjölk, på med snäckorna och efter en dag var skillnaden enorm! Har inte en aning om varför, men det funkar!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 366
Senast: Amk
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 087
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn När amningen funkar som den ska, hur känns det då? Är det normalt att ha så ömma bröstvårtor att det blir nästan ett projekt att torka...
2
Svar
39
· Visningar
10 168
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar