omhoppning

H

hoppryttare_Miró

stämmer detta?

Mållinjen för fas 1 är startlinjen för fas 2?

är det så på alla tävlingar? eller bara vissa?
det står att det ska vara det i A:0/A:0, men vissa klasser gör inte så.:crazy:

Sv: omhoppning

Ja, mål i fas 1 är start i fas 2 vid A:0/A:0 Kan inte tänka mig att man kan göra på ngt annat sätt faktiskt under dem åren jag tävlat så har jag aldrig vart med om ngt annat än så.

Ibland står det A:0/A:0 30 sek.
Då är det "gamla" A1:d alltså man får ny startsignal och har då 30 sekunder på sig att start omhoppningen.

Står det bara A:0 är det tidshoppning.
A1:a är ju som det var förr.

lundsbo skrev:
Ibland står det A:0/A:0 30 sek.
Då är det "gamla" A1:d alltså man får ny startsignal och har då 30 sekunder på sig att start omhoppningen.

Står det bara A:0 är det tidshoppning.
A1:a är ju som det var förr.

Jag gör ditt svar lite tydligare.

Står det bara A:0/A:0 i proppen så är mållinjen i fas 1 startlinjen i fas 2, alltså gamla A1:c.

okej tack så mkt...för på klubb tävling har jag varit tvungen att springa upp till domarna och fråga för det hände min kompis, när det var två faser och fas1 var mål och start för fas2 men hon blev diskad. och nu ska jag ut på regional tävling då därför undrar jag:) tack för svaren

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 021
  • Låst
Hundavel & Ras Danmark har ställt sig upp för att föda upp Schäfrar som kommer hålla genom lågkonjukturen! Avel över rasgränser för att en Schäfer som...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
5 526
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka