omg, nu är jag lyckig!

W

WendyoHades

Jag vet inte om jag la in den här texten på rätt forum, men jaja! Nu har jag inte ridit mitt faktiskt 19-åriga sto på jätte länge :(, hon fick nämligen en liten "senskada" fast hon har inte ont, eller så , ömmar inte!!:laugh:
Men, alltså har jag inte ridit henne på ungefär 3 veckor. knölen som skadan "sitter i" är snart borta, men igår satte jag mig i skritt på henne ca en minut, ja en minut. mamma sa att det var ok, för att jag hade ramlat nyss, (det var i hagen) på en sten, mitt på knät, kunde knappt gå:eek:
GUD VAD BRA DET KÄNDES ATT SITTA PÅ HENNES RYGG, ATT KÄNNA HENNES MAN, (JAG VAR TVUNGEN ATT HÅLLA I MANEN, MAMMA HADE GRIMMSKAFTET!)
OMG, NU ÄR JAG LYCKLIG, VI SKA BÖRJA RIDA HENNE PÅ MÅNDAG, KANSKE!!
:D:rofl:
Någon som känt ungefär samma sak?:bump:

Sv: omg, nu är jag lyckig!

Jag känner ALLTID så när jag får rida på Ture. När man passar så bra ihop som han och jag då känner man sig så så fort man får vara i närheten av hästen. :love: Han är min pussetussis<333!:3 :*

Jag vill inte vara en glädjedödare, men har din häst en diagnosticerad varning på en sena, eller en senskada? isåfall räcker det inte att skadan "nästan" är borta, en sån skada kräver lång konvalencens, längre än 3 veckor. Prata med veterinären och se till att du har koll exakt hur allvarlig skadan är och vad som är ordinationen.

Ja, det kan ju vara förslitningsskador också.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 004
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar