Omformatera - spara bilder!!

M

__miiiaa__

jag har ett drös med bilder jag är mykt rädd om, men jagf måste omformatera datorn. Kan man spara bilderna i enhet D ? tacksam för svar!

Sv: Omformatera - spara bilder!!

Ja!

Men då får du inte formatera D:

För säkerhetsskull borde du bränna av dom på CD/DVD

Bränn över alla på en dvd, alternativt, en cd-skiva (beroende på för brännare).
Ska du formatera om hela datorn så är du illa tvungen att göra så, och om du ska formatera D så får du inte ha dom där.

Ett tips på vägen är faktist att kopiera över det man vill ha kvar kontinuerligt på cd/dvd... Det är nämligen inte så roligt när det kraschar och man tappar x antal bilder, x antal dokument mm...

Carolus med livserfarenhet, lärde sig en läxa på kuppen och säkerhetskopierar numera alltid i samband med att lönen kommer in på bankontot...

Tyvärr hjälper det inte alltid heller.:( Jag förlorade en hel del bilder i veckan när jag upptäckte att några av mina backup-skivor inte ville fungera längre.:( Hädanefter får jag väl göra dubbla backup-skivor.

KL

Själv har jag köpt en extern hårddisk som backup. Enkelt och säkert! Dessutom så slipper jag alla förbannade CD-skivor som dräller överallt. :bow:

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
488
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: _Taggis_
·
Fritid Hur sparar ni era bilder? Har ni dem bara på telefon eller på något mer ställer? Var? hur gör ni när ni sparar ner? Jag har en iphone...
2
Svar
33
· Visningar
2 381
Senast: Snowball
·
IT & mobiler Med jämna mellanrum hjälper pappa mig att spara ner mina bilder från min Iphone 11. Problemet är att om jag tar en bild och redigerar...
Svar
0
· Visningar
436
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka