Omflyttning av rum

Mirre

Trådstartare
Tänkte göra om på övervåningen här.
Det är två rum och en möblerbar hall i nuläget.
Jag har det stora rummet, stora sonen det andra och mini har just nu inget rum.

Så tanken är att stora sonen ska få rummet jag har nu, mini ska ta hans nuvarande rum och jag ska göra rum i hallen. Är ju ändå de som behöver utrymmet sas.
Men behöver slå upp en vägg i hallen för att få ett eget rum där sas, det kan jag inte göra just nu så är ute efter tips på hur man kan göra tillfälligt.

Ser ju gärna att de inte är och river runt i min säng (stora sonen har en förmåga att krypa in i påslakanet så täcket blir en enda boll bara), eller slänger runt med saker man har där. Men mini vill och behöver verkligen få ett eget rum, så skulle vilja flytta om så deras blir klart alla fall.

Har ev planer på att sälja huset framöver, så vet inte om jag är så sugen på att bygga om allt för mycket heller.

Vi kommer ha det precis så, tillfälligt, vilket kommer vara minst ett år, ev två, kommer min och makens säng stå i hallen. Dottern får lilla rummet och vardagsrummet är uppe kommer på sikt delas av till två sovrum, då kan jag och maken flytta in i lilla rummet, och hallen kan göras om till en liten toalett.

Vi har en gammal garderob som är borttagen, där vi kommer kunna sticka in sängen, vi var tvungna att byta säng då hålet är 165 och vår gamla säng var 180, men det var lätt fixat. Vi har panel på väggarna, och kommer därför iaf inte till en början ha någon sänggavel. En liten bokhylla kommer få gå uppe vid taket, där jag kommer kunna ha lite böcker, och ett tjockt (vadderat) skynke framför som dämpar både ljud och ljus så att man kan sova lite mer ostört.

Vårt kommer vara klart för inflytt nästa månad någon gång, då kan jag visa bilder på hur vi kommer ha det.

Lägg gärna ut bilder :)
Tänkte flytta om här i helgen när jag är själv. Ska bara få någon att hjälpa mig med sängen och byrån, de är tunga som bara den :p

Tänkte göra om på övervåningen här.
Det är två rum och en möblerbar hall i nuläget.
Jag har det stora rummet, stora sonen det andra och mini har just nu inget rum.

Så tanken är att stora sonen ska få rummet jag har nu, mini ska ta hans nuvarande rum och jag ska göra rum i hallen. Är ju ändå de som behöver utrymmet sas.
Men behöver slå upp en vägg i hallen för att få ett eget rum där sas, det kan jag inte göra just nu så är ute efter tips på hur man kan göra tillfälligt.

Ser ju gärna att de inte är och river runt i min säng (stora sonen har en förmåga att krypa in i påslakanet så täcket blir en enda boll bara), eller slänger runt med saker man har där. Men mini vill och behöver verkligen få ett eget rum, så skulle vilja flytta om så deras blir klart alla fall.

Har ev planer på att sälja huset framöver, så vet inte om jag är så sugen på att bygga om allt för mycket heller.
Draperi på en vajer som avskiljare? Eller bokhylla/garderober?

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: attheedge
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar