Omega 3 eller vad

Sv: Omega 3 eller vad

Självklart gör dem det! Men för lite för vad de anses bör kunna, och för få foderleverantörer gör det! Jag tycker fodret är viktigt och borde vara mycket mer utbildning på det. För både återförsäljare och veterinärer. Men önska är något man kan fortsätta göra.

Tycker du har en bra poäng i det du säger.

På människa har risken för ökad blödning vid stora mängder omega 3 diskuterats men det finns inget som talar för en reell risk.
Att som du gjorde påstå att en enstaka hund som förblött skulle gjort det pga omega 3 är förkastligt om man inte säkert visat sammanhanget.
PL

Självklart gör dem det! Men för lite för vad de anses bör kunna, och för få foderleverantörer gör det! Jag tycker fodret är viktigt och borde vara mycket mer utbildning på det. För både återförsäljare och veterinärer. Men önska är något man kan fortsätta göra.

Tycker du har en bra poäng i det du säger.

Framför allt bör det finnas utbildning från "oberoende källor".
Utbildning från ett företag som lever på att producera och sälja torrfoder, ja då pekar ju just deras utbildning på att DERAS foder är bäst.
Foder är viktigt, jag håller med dig.
Ofta har folk stenkoll på vad de stoppar i sina hästar, men slänger åt katten något lågbudget-torrfoder från affären.

Nu vet jag inte vilket foder du talar om men kollar man på ett medicinskt foder mot ledproblem så ligger redan det långt över de nivåer där man pratat om risker på människa.
PL

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 542
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 335
Senast: monster1
·
Katthälsa Vår katt, en kastrerad bondkatt på tre år, kom in för några veckor sedan med ett rejält blodöra. Helt opåverkad för övrigt vilket gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: kolja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama