Öm vårta på halsen

Snowflake

Trådstartare
Igår när jag tog in min häst var han lite svullen på höger sida av halsen, precis i mitten mellan huvud och manken om man kan säga så. Han var lite varm men inte besvärad när jag tryckte på svullnaden. Hittade inget sår så gissade på att han fått sig en kick av hagkompisen. Idag vid morgonutsläppet upptäckte jag att han hade en "vårta" vid svullnaden som var varm (var inte varmt någon annan stansk) han tyckte det var lit eobehagligt när jag tryckte på vårtan. Annars är han som vanligt, äter dricker pigg etc. Vad kan denna "vårta" vara för något? Kan den orsakats av spark eller bett? Någon som varit med om liknande?

Kan han ha rullat sig och stuckit sig på något, en tagg som fastnat innanför huden?

Inte helt omöjligt :/ Svullnaden runt om har gått ner så nu är det bara vårtan som är varm och lite öm. Får kolla lite noggrannare när jag åker ut igen.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en 16-årig varmblodsvalack som har fått förstorade lymfknutar mellan ganascherna och bakom ganascherna. Den mellan har spruckit...
2
Svar
32
· Visningar
3 280
Senast: mellis98
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
11 538
Senast: Görel
·
Hästvård I lördags kom min häst in med ett sår på bakbenet, på insidan vid hasen. ( tänker att det omöjligt är en spark utan att han rivit sig på...
2
Svar
20
· Visningar
4 625
Senast: ylvali2
·
Hästvård När jag kom till stallet i söndags kväll hade min häst ett rätt djupt sår på undersidan av huvudet, mitt emellan mule och ganasch. Såret...
2
Svar
38
· Visningar
4 747
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar