om ni fick välja..

Sv: om ni fick välja..

Bob Loomis tror jag :P
har kass kåll på kända ryttare, men jag har läst hans bok och tycker han har bra filosofier.

Haha, jag vet inte ens vem människan är. :angel: Vet du ngn hemsida om honom?

Tyvärr ingen jusst nu, hon kom som en ulltuss som 6 mån bebis fr Skåne och vi är sålda hästen är nu 4 år är är alldeles för kul att rida jusst nu. Skämt åsido har faktist små tankar på att låta henne ridas 1-2 mån av en "Svensk" ryttare före Harvest, men jag har svårt med att låta andra rida henne (mammas ulltuss):love:

Jag gillar ju mjukare ridstil och Staffan L.är en av de svenska jag håller högt.

Jag känner till en del folk vid namn men tyvärr inte så mycket hur de rider osv...men ska jag hålla mig inom Sverige och de jag känner till så skulle jag välja P. Larsson och som Piraja säger S. Ljunggren.

Jag skulle valt Birgitta Freter, tycker om hennes sätt att rida och träna hästen.

Jag skulle välja en ryttare som har ett bra samspel med sina hästar och som visar sig och presterar bra på tävlingsbanorna med egentränade hästar:banana:

Les Vogt, utan undantag...

Jag är fortfarande tjurig för att jag inte fick
ledigt för att åka när han var här i April.... :mad:

En jag känner var på hans clinic ;)

Jag skulle vilja träna för honom eller iallafall se honom träna för att bilda mig en uppfattning om honom och se hur han tränar, har hört både negativa och posetiva meningar om honom. Kommer han till Sverige igen?

Manuela Witt skulle jag vilja se lite mer av, helst vara en fluga på väggen hemma hos henne så jag kunde se hur hon verkligen tränar sina hästar. (Alltför många gör inte likadant hemma som dom lär ut tyvärr) Om det verkar bra så skulle jag tänka mig att låta henne sitta upp en stund... :)

Oliver Salzmann, han är en väldigt sympatisk tränare och mycket duktig ryttare.
Rick och Volker Schmidt är två andra favoriter.

(Alltför många gör inte likadant hemma som dom lär ut tyvärr):)[/QUOTE]

Finns alldeles för många som är jätteduktiga på tävlingsbanorna men använder för hårda metoder hemma. (är fortfarande ny inom western så jag vet flest inom dressyr/hoppning)

Tommy Arvidsson, det var han som red in honom och han skulle gärna få rida till honom efter alla år av runtflyttande.

Maj-britt. Nu vet jag inget om hennes träningsmetoder men hon är jäkligt trevlig iallafall :)

Jag fortsätter men denna frågan istället; Om ni fick välja vilken tränare ni ville i SVERIGE, som skulle få träna era hästar i valfria månader. Alltså vilken tränare ni skulle vilja skicka era hästar till på träning. Tänk inte på kostnad eller något sånt nu, bara vad ni ckulle vilja. ;)

Svår fråga, vet inte så många kända men Ronny Åhman är ganska duktig. Skulle nog skicka hästen till han ;) Eller skicka o skicka, han bor 10 min. från mig hehe

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
264
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var en lycklig Pauline Basquin som fick ta emot förstapriset när det reds världscup i Madrid i helgen. "Det som verkligen lönar sig...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka