om ni fick välja..

Sv: om ni fick välja..

Jag fortsätter men denna frågan istället; Om ni fick välja vilken tränare ni ville i SVERIGE, som skulle få träna era hästar i valfria månader. Alltså vilken tränare ni skulle vilja skicka era hästar till på träning. Tänk inte på kostnad eller något sånt nu, bara vad ni ckulle vilja. ;)

Jag skulle nog skicka min till Conny Nilsson, honom upplever jag som trevlig, ärlig och rak, och det jag har sett honom rida tycker jag också har sett mycket trevligt ut, speciellt med tanke på att det varit första gångerna han suttit på hästarna och bara har sett dem "in action" ett eler två ridpass tidigare.

Jag skulle nog skicka min till Conny Nilsson, honom upplever jag som trevlig, ärlig och rak, och det jag har sett honom rida tycker jag också har sett mycket trevligt ut, speciellt med tanke på att det varit första gångerna han suttit på hästarna och bara har sett dem "in action" ett eler två ridpass tidigare.

Jag med...han rider mina hästar:D

Rick LeMay visserligen den enda stora ryttaren, jag ingående sett hur han hanterar och tränar sina hästar på hemmaplan..
Men det jag har sett är imponerande!:)

jag har min häst hos johan fridberger.
han haar gjort fina resultat mot vad han kunde på lite tid men det är mjuka sunda metoder i träningen.Han komemr tävla han i reiningen på chaparral!
skla även skicka min 3 åring dit 2 månader för inridning nu!

Jag skulle utan tvekan låta Per Larsson träna min häst. (av de svenska ryttarna) Jag känner inte till så många i tex USA.

Anders Josefsson rider väldigt mjukt och stilrent. Samma med Staffan Ljunggren (där är det mycket dressyr)

Ronny.Å:bump: han fixade till min häst som förre gick bet me. Han verkar ha en bra filosofi.

Senast ändrad:

Jag fortsätter men denna frågan istället; Om ni fick välja vilken tränare ni ville i SVERIGE, som skulle få träna era hästar i valfria månader. Alltså vilken tränare ni skulle vilja skicka era hästar till på träning. Tänk inte på kostnad eller något sånt nu, bara vad ni ckulle vilja. ;)

Jag vill att Per Larsson ska rida min såsmåningom, har själv ridit för han både med lånad häst och min egen unghäst.

MVH Ann

jag skulle utan tvenkan skicka min till Rick LeMay!
Dels så har jag varit hos honom så jag vet hur han hanterar hästarna på "hemmaplan", gillar jag hans filosofi när det gäller hästhantering... och så har jag syrran som jobbar där så då kan hon pussa honom från mig... :D :p

I sverige; Peter Ljungberg,
I Tyskland: Grischa Ludwig eller Martin Steck
I USA: Doug Phipps.

Gillar vad jag sett hos två av dom, gillar allmänna attityden från de andra två.
Fast... när det verkligen gäller...... så har jag ingen aning om vad hon heter men jag såg henne i Bremen för något år sedan. J*vlar i min lilla låda vilken Reiner den bruden är!

Jag gillar ju mjukare ridstil och Staffan L.är en av de svenska jag håller högt.

Har själv aldrig ridit för staffan.. Men såg en lektion när pisaja red för honom.. Gillar hans lugna sätt.

Men en som jag har ridit för är Ronny Å.. Han är en favorit. Han är oxå lugn i sitt sätt att lära ut. Han skulle gärna få rida mina häst o lära henne massor.

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
264
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var en lycklig Pauline Basquin som fick ta emot förstapriset när det reds världscup i Madrid i helgen. "Det som verkligen lönar sig...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka