Om man har en Kentaur Medea...

Sv: Om man har en Kentaur Medea...

Kan väl tillägga att den enda hoppsadeln jag har testat på henne är en Wintec cc och den är för svängd.

En Medea passar väldigt bra på min hästs rygg och sadlar som passar henne i hopp och allroundmodell är tex sadlar från Jacson, Knights och Globus. De kanske har någon hoppmodell du gillar?
De har ju säkert förslag i butik också om du talar om vilken dressyrsadel du har. De tar fram sadlar åt dig som passar samma ryggar. (Ta en tur till Grums)

Ja, jag får nog ta mig en tur dit :) Funderar på om det kan finnas någon av Kentaurs hoppsadlar som kan passa? Jag är väldigt nökd med min dressyrsadel och har fått för mig att en av deras hoppsadlar borde vara lika bra.

Ja jag provade en sån för några år sedan. Jätteskön, men för dyr för mig just då. Prova!

Frågan är bara vilken modell som är mest lik Medean.. Någon som vet?

Nej det vet jag inte. Medean passade inte mig så bra heller. Jag valde Penelopan istället, så vi har nog inte så lika kroppar. Men du får säkert låna hem flera stycken och prova. Jag har haft med mig upp till 5 sadlar åt gången därifrån när jag varit på sadeljakt.

Jag är inte så lång (160 cm) och om jag inte minns fel är du betydligt längre? Jag har fått tag i en Jacson Santa Cruz Celine som jag ska prova imorgon, spännande!

Sist jag var i Grums lånade jag hem fyra sadlar tror jag så det är verkligen toppen!

Jag har en Kentaur Hellas som jag köpt i Grums :) Den har dock blivit ngt svängd åt min häst som är relativt rak/ngt överbyggd. Hon är dock inte lika rak som din verkar vara på bild. Jag tror att de har ngn mer Kentaur hoppmodell i Grums, kanske att de har ngn rakare... helt klart värt ett besök iaf :)

Provade Celine idag och den var för svängd. Ska höra av mig till Grums och se vilka modeller de har inne.

Jag provade en Jacson Sabine till min häst. Den var lika rak som Kentaursadeln. Det är visserligen en allround, men kanske värd att prova?

Provade en Globus Esperanza idag som inte låg an som den skulle bak samt en Crown Consort CC som faktiskt låg riktigt bra! Möjligtvis att den låg lite för nära manken men ja, den låg an väldigt bra annars.

Har även pratat med en sadelutprovare som rekomenderade mig att prova Kentaur Apollon och Poseidon samt Trainer.

Såhär såg Crownsadeln ut på

IMG_1752.jpg

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Jeps
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka