Om man är föräldraledig...

LillaMy84

Trådstartare
Och vill jobba lite extra, men det ordinarie jobbet inte kan erbjuda nåtgra lämpliga pass .. Hur gör man då? Måste man informera sin AG om att man tänker söka nytt, tillfälligt jobb?

Sv: Om man är föräldraledig...

Det beror nog på vad du jobbar med och vad ni kan ha för regler. Jag måste till exempel få alla s k bisysslor godkända av min chef.

Vi måste också anmäla bisyssla, MEN bara om de frågar, vi måste alltså inte ta upp det själva. Och med bisyssla menar de bara sånt som konkurrerar med mitt jobb. De började nästan skratta när jag skrev att jag driver ett företag (enskild inom häst). Mitt "riktiga" jobb är som sjuksköterska.

Jag kan inte tänka mig att man måste anmäla att man tar ett extrajobb, det måste du väl inte om du t ex jobbar heltid på kontor på vardagar och tar jobb på ica på helgen? Vi har massor med folk som jobbar extra på distriktet eller inom äldreomsorgen hos oss (som iofs lite skulle kunna ses som konkurrerande verksamhet då det iaf är vårdrelaterat).

Beror delvis på vad du jobbar med och även för vilket företag. Vi har med en klausul om att alla bisysslor ska anmälas till arbetsgivaren, om du är heltidsanställd annars är det bara liknande arbeten. Tex jag är väktare så jobbar jag extra som ordningsvakt måste jag meddela min arbetsgivare att jag gör så.

/Camilla

Det beror ju såklart på vilket kontor du jobbar på, dvs vilken arbetsgivare du har.

ALL bisyssla ska anges och godkännas på min arbetsplats och jag arbetar "på kontor".

Liknande trådar

Kropp & Själ Min man var ut för en allvarlig olycka på jobbet i mars, han förlorade alla tår på en fot, knäckte fotleden, spräckte en kota i ryggen...
2
Svar
20
· Visningar
1 772
Senast: Snowball
·
Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 937
Senast: Manji
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 607
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar