Om man är återförsäljare?

H

Havregryn

Om man är återförsäljare, vad för pris är det man köper i s aker från tex. G*obus??

Förstår ni mn fråga?

Sv: Om man är återförsäljare?

hurtigmartina skrev:
Om man är återförsäljare, vad för pris är det man köper i s aker från tex. G*obus??

Förstår ni mn fråga?

Nu ska vi se. Jag hade ridsportsaffär för ett antal år sedan. Många tror att ridsportsaffärerna tjänar jättemycket pengar per grej men så är det faktiskt inte. Vad som är litet lurigt är att affäeren får rabatter av grossisterna om dom kan handla in mycket saker på en gång, dvs en ridsportsaffär men många kunder och som säljer mycket saker tjänar mer per grej än en liten affär med få kunder.

Vissa av sakerna vi sålde tjänade vi 5-10% av försäljningspriset på (täcken)andra saker var vinsten större på. DVs sålde jag ett vintertäcke för 1000:- så var vinsten mellan 50-200:-/ täcke inte mycket med tanke på att man måste investera mycket pengar för att få igen litet grand.

Sedan så ska ju affären betala hyra, telefon, skatt, etc också.

Dom riktigt stora affärerna köper direkt från fabriker i tex kina kanske då 1000 ridbyxor på en gång och får därmed sakerna till låga priser.

Jag vet inte riktigt om detta svarar litet grand på din fråga men jag kan inte uttala mig om hur inköpspriserna ligger idag eftersom det vae en 5-6 år sedan som jag lade ner min affär och skaffade ett annat jobb istället.

/KT

Liknande trådar

Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 139
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·
Fritid Som jag förstår går det fortfarande att plocka lingon norröver. Planerar en cykeltur åt det hållet och hade gärna haft en 15 kilo...
Svar
5
· Visningar
337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka