H
Hemligisten
Hur funkar det egentligen? Om jag är fodervärd... Har ägaren då rätt att komma och "hälsa på" och rida osv hur som helst på sin häst?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hemligisten skrev:Hur funkar det egentligen? Om jag är fodervärd... Har ägaren då rätt att komma och "hälsa på" och rida osv hur som helst på sin häst?
Hemligisten skrev:Hur funkar det egentligen? Om jag är fodervärd... Har ägaren då rätt att komma och "hälsa på" och rida osv hur som helst på sin häst?
Den_Lille skrev:Det finns ju inga lagar som säjer det ena eller det andra när det gäller att vara fodervärd, utan det handlra om vad man har kommit överens om.
pimy skrev:JAg åkte och hälsade på min häst kanske 4-5 ggr under det året som han var hos sin senaste fodervärd. Utan att säga till innan. Jag åkte dit och tittade så att han verkade ok. Tycker det säger mer än om man ringer innan för skulle det vara nåt som var på tok, så ger man ju fodervärden chansen att dölja det... Jag litade iofs på fodervärden, men jag anser ändå att jag hade rätt att åka dit och titta. Hon hade hästen hos en bekant, så jag träffade sällan fodervärden personligen utan bara stallägaren. Hörde aldrig ngt negativt med detta, har aldrig bett om att få rida, utan snarare att fodervärden sagt att "säg till om du vill komma ut och rida någon gång" men det är väl olika beroende på vad det är för häst och hur man är som person.