öm i ryggen i samband med brunst?

N

Neinor

Kan ett sto bli öm i ryggen när hon brunstar? jag vet ju att människor kan bli lite svullna längst ryggen under mensperioden, kan det va samma sak för hästar?
 
Sv: öm i ryggen i samband med brunst?

jag vet ett antal ston som får ont i ryggen vid brunst, så det kan nog stämma!
 
Sv: öm i ryggen i samband med brunst?

tack för svar :banana:
kan ju vara bra att veta (=
 
Sv: öm i ryggen i samband med brunst?

Ett sto i stallet blir öm i delen av ryggen bakom sadelläget, hon kan bli allmänt besvärlig att rida och det verkar bero på ömheten i ryggen. Mitt förra sto var dessutom extremt ovillig till att fatta galopp under brunsten, främst i början av perioden. Kanske också har med ryggsmärta at göra.
 

Liknande trådar

Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 773
Senast: Corax
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
564
Senast: Freazer
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 382
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
962
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp