Z
Zeroo
Någon mer som har häst som är öm i hovarna? Min foderhäst är öm i alla fyra hovarna, så när hon tappar en sko så kan man knappt rida henne. Hon har tappat båda bakskorna för ca 1½ vecka sen , men jag har låtit henne stå under ca 1 vecka nu och red henne en liten sväng, visst gick hon lite konstigt, men hon haltade inget eller liknande och hon verkade inte besvärad av det efter vi hade ridit klart! Så nu undrar jag, tror ni att det är något som man kan försöka vänja hovarna vid? Och då menar jag, om man kan vänja ömma hovar att gå utan skor.. Någon som provat det? Tacksam för alla svar!
Och innan ni börja skriva en massa "elaka och griniga saker", jag rider knappt min häst när hon inte har några skor på sig för jag vet ju att hon har ont. Så jag rider ca bara 1-2 ggr i veckan en liten runda, ca 20 min och så ofta det går på gräs och ängar..
Och innan ni börja skriva en massa "elaka och griniga saker", jag rider knappt min häst när hon inte har några skor på sig för jag vet ju att hon har ont. Så jag rider ca bara 1-2 ggr i veckan en liten runda, ca 20 min och så ofta det går på gräs och ängar..
Senast ändrad av en moderator: