Om du vann massa pengar?

MadicDomino

Trådstartare
Om du vann massa penga var skulle du göra (inom körning då) :D Då har fått oberänsat med pengar :) vad köper du :D?
Om du köper vagn och sele vissa gärna en bild.

Jag hade:
Hade köpt mig en fin gammal släde :idea:
Grymt lyxig måtbestäld sele med någon sorts snygg fodring! (kanske från han där tysken alla pratar om :D
Övertalat min medryttar ponnys ägare att sälja hästen till mig.
Köpt en mysig nordsvensk, fjording eller haflinger som jag både kunde rida och köra... + En liten gullig shettis :p
Anntingen hade jag köpt en tildaholms rockard/gigg eller en Dutch Sulky Training ponnie *dregel* (självklart 3st vagnar så jag har en till varje häst :rofl: )
Sedan hade jag köpt en maratonvagn (samma som innan en till varje häst) , vet inte villken model men någon hade jag valt !

Hade också byggt en stor gård :D Men ett ridhus så stort man kunde köra i den, kör paddok , vagns gargage, rid paddok , maraton bana och mycket mer!
Åhh vad man drömmer sig bort :rofl:

Dutch Sulky Training ponnie
7968_%20041.jpg

Mvh
Eran Emma

Sv: Om du vann massa pengar?

Om jag vann massa pengar så skulle jag vilja köpe en rockard jag såg på tidaholmsvagnar tror jag det va, den va röd på bilden men jag hoppas det finns i svart :) Och en ny sele från börjes De luxe :) heter den vill ha den för vill ha en hel svart. Sen hade jag nog köpt kör täcket dom har på börjes med. Ett nyss snyggt träns. En loksele och ett par travtömar

Vet inte hur man lägger ut bilder tyvärr :crazy:

Jag skulle aldrig jobbat en dag i hela mitt liv :)

Sedan skulle jag köpt loss en massa shettisar. Fått två selar gjorda av Tärnsjö (en mini, en standard). Köpt en Roslagsvagn. Sedan räcker det.

En fin dressyrgigg skulle inte vara helt fel! Och kanske en passande Tärnsjösele till det...En till häst och vagnar att köra par med, och en tärnsjösele till den hästen också...Listan kan göras lång..:angel:

Om jag vann mycket pengar, skulle jag köpa häst, vagnar, selar, och om det är väldigt mycket pengar skulle jag bli sponsor åt våra landslag, så vi har körningen säkrad i landet...

Jag skulle köpa en rockard, en maratonvagn, en ny loksele, och en ny bröstsele. Skulle oxå köpa någon riktigt snygg viktoriavagn att använda då jag kör bröllop, och en helcollersele till det. Såsmåningon skulle jag köpa en shire till, så att jag kan köra par!

Min dröm är att köpa mig en vagn som jag kan köra bröllop med, gärna en viktoriavagn. Hästen och selen har jag redan, men jag kanske skulle köpa en till häst så jag kan köra par. Ett sto som kan användas i avel så jag får ännu fler körhästar (nordsvenska brukshästar alltså).

/M

Ojoj, listan är lååång...:):o

- Skulle köpa mig en åtthjulig skogsvagn,
- nya arbetsselar (en måttanpassad till varje häst)
- nya maratonselar (en egen till varje häst),
- maratonvagn o ny gigg,
- ett nytt större stall,
- en hästlastbil istället för transporten,
- gå en massa utbildningar så jag blir riktigt duktig o med gott samvete kan jobba med hästar på heltid,
- stuteridrömmen skulle förverkligas...:)

det är vad jag kommer på i en snabb fundering... på hästfronten finns väl alltid en oändlig mängd önskningar...:):angel:

Då hade jag köpt en liten gård på landet(med bussförbindelser) och en massa djur.Kanske även rest någonstans och resten utav pengarna hade man sparat.
:d

Jag skulle åkt till Belgien och köpt massa fina ardenner hingstföl. Sedan skulle jag köpa en söt ponny till min kompis och hennes barn. Och en snygg hästlastbil skulle det nog bli med.

Jag hade köpt en till shettis så jag kan köra par.
Världens mest ergonimiska selar till dem och världens lättaste men tåligaste vagn. Så e jag nöjd.

Åhhh vilket lyxproblem!

Först skulle jag måttbeställa en loksele till min store pålle. Sen skulle jag köpa en smidig turistvagn (sprillans ny såklart), sen skulle jag gå mängder av kurser och utbildningar.
Ja, och så skulle jag bygga om stallet och köpa två jydska pållar från Danmark och sen och sen och sen och sen....:d

Oj... detta hade jag gjort!

*köpt en gård med stall, fina hagar, ridbana och ridhus med körmått.
*Köpt en marathonvagn till min Fjording
*köpt en måttanpassad loksele till fjordingen
*köpt en ny transport med plats för vagn
*importerat en saddelbredhings och ett sto och startat saddelbredavel i liten skala.
*Utbildat mig till Equterapeft samt inom akupunktur.
*startat firma
mm.mm...:D

Jag hade köpt en riktig häst till Fjunet i stället för hennes miniatyrpluttar.

Hihi Spelade V75 i helgen. Ett tag trodde jag att jag skulle vinna stort men så blev det inte. Det slutade med fyra 5:or med vardera 2.400 kr. Det blev ett gott tillskott till semesterkassan, men det är nog allt...

Om jag skulle vinna en större summa så önskar jag:
Roslagsrockard
Meadowbrook Cart (tycker dom är så fina)
Maratonvagn
Bröstsele

och så skulle jag nog skicka mig och pållan på en intensiv inkörningskurs tillsammans :rofl:

Skulle nog förresten bygga nytt stall också med spolspilta och rejäl lada. Och vagnslider...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka