Sv: Om din häst orsakar en dödsolycka?
ja haha, det är ju lätt att man i regel värderar och är mer rädd om hästens väl och ve än ens eget
Det där med försäkringar är ett nedrans gissel! Jag vill iaf INTE ha någon procentuell del mera! Det är ju enkelt om man bara har en häst, blir ju värre att försäkra 5 stycken på det viset.
Vad jag kommer ihåg var försäkringsvillkoren bättre förr, då fanns det ingen procentuell variant och självriskerna var inte lika höga. Men fler o fler har hästar o fler o fler skadar sig. Det där med bonusen Agria ger för skadefria år kan jag fetglömma
Den kommer jag ALDRIG upp i haha! Det mest ironiska är att den enda hästen jag har som varit HELT skadefri är försäkrad UPP ÖVER ÖRONEN!!! (minishettis)
0% i procentuell självriskdel, medan hästar jämte honom skadar sig till höger o vänster. Efter fölungens tragiska incident försäkrade jag upp henne till samma nivå som minisen, men så skadar sig den tredje hästen vars försäkring jag ännu inte ändrat!!!
Är inte det ironiskt?!?!?
Jag brukar alltid se komiken i tragiken så jag tar lätt på det hela, huvudsaken är ju att alla är friska!
ja det är trist när små fölungar blir dåliga. Det är ju så viktigt för dom att få vara friska när de är små och växer och behöver få lära sig att gå/springa/leka o allt vad det innebär! Boxvila är det värsta som kan hända ju! usch...