Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan inte se några fördelar med sommartid, trots att jag inte är bonde. Snarare är det väl så att forskning tyder på att det _inte_ är bättre för oss att ha sommartid än normaltid?Normaltid utifrån ett bondesamhälle. När sommartid föreslogs i slutet av 1800-talet var motivering att ge arbetare fler ljusa timmar av fritid. Att det dröjde 100 år innan sommartid blev normaliserat var främst för att bönderna argumenterade emot. Nu har vi ett informationstekniskt kunskapssamhälle med väldigt få lantbrukare. Dygnet har för majoriteten förskjutits flera timmar på 100 år, det behöver vi förstå innan vi funderar över vad normaltid är för oss som lever nu.
Typ vi och Iran då (kanske finns fler har inte kollat)split the difference.
Kör 30 min off-set och hamna i mitten av vinter och sommartid.
Så kan alla vara lika besvikna men ingen får "rätt"
Det rimliga vore väl istället att fler arbetsgivare erbjuder flexibel arbetstid?Spännande att röstningen inte speglar kommentarsfältet.
Jag vill ha sommartid året runt, jag känner mig bestulen på ljuset när vi byter till vintertid.
Kan jag dessutom få igenom arbetsförkortning under nov-feb hade jag varit störtnöjd. Jag avskyr den mörka årstiden.
Spännande att röstningen inte speglar kommentarsfältet.
Jag vill ha sommartid året runt, jag känner mig bestulen på ljuset när vi byter till vintertid.
Kan jag dessutom få igenom arbetsförkortning under nov-feb hade jag varit störtnöjd. Jag avskyr den mörka årstiden.