Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker också det är bra att det ställs frågor. Kanske frågar du ngt som ngn annan också undrar över.
Men- man måste samtidigt vara lyhörd. Om man märker att folk suckar etc tycker jag man måste fundera på om man tar för mkt tid,
Om några inte förstår måste dom få lov att fråga, det stärker även de som redan hade börjat greppa konceptet. En bra föreläsning är en interaktion mellan föreläsare och åhörare.
Då anser du att i den vanliga skolan ska inte de svaga eleverna tillåtas ta tid från gruppen då?Jag håller med om det. Till en viss gräns.
Både som student och som föreläsare, tycker jag att det är orimligt om alla måste stanna upp så att föreläsaren kan ägna extra tid åt en person. Särskilt om det är samma person gång på gång, föreläsning efter föreläsning. Det är inte rimligt att alla som har de förkunskaper som behövs, ska behöva vänta in någon som inte har dem.
Då anser du att i den vanliga skolan ska inte de svaga eleverna tillåtas ta tid från gruppen då?![]()
Då anser du att i den vanliga skolan ska inte de svaga eleverna tillåtas ta tid från gruppen då?![]()
et som hände vara att fler faktiskt ställde frågor så idag vart jag nöjd ändå.
Var bara nån sak som jag undrade över vart det tog vägen i sammanhanget, fick till svar att det var en bra fråga men där var inte nåt bra svar. Var ett bra svar det med, bara det att när administratörer och byråkrater sätter namn på saker glöms lätt en detalj, att det är någon som ska relatera praktiskt till detta och sätta ett pris.
Ptr
Om det innebär att hela klassen inte hinner få den undervisning som det var menat att de skulle ha så är det helt orimligt. Men i grunskolan så ska det ju sättas in extra resurser till de barn som inte hänger med.