Sv: Om att "lyda".
Och eftersom både hon och Tican har häst, så kan det ju vara samma sak.
Hon missar 5 timmar av dagsljus då hon kan rida ut eller umgås med sitt föl i hagen.
Hon missar möjligheten att få hjälp med sin ridning, för det är då som jag eller någon annan kan hjälpa henne.
Så hon väljer numera själv vad hon vill göra, och vill hon rida så pallrar hon sig upp.
Nu så är det så för min dotter att jag har hästar oavsett om hon vill det eller inte.
Så hon måste inte hålla på med dem om hon inte vill.
Men om hon vill så får hon, och då så är det ju bra att göra det när hon nu vill.
Tican har också häst, och jag kan ju tycka att hon borde passa på att utnyttja det på lovet då hon är ledig dagtid när det är ljust.
Och skillnaden mellan henne och min dotter är väl att i Ticans familj så är det Tican som har häst.
Och i vår familj så är det jag som har hästar och min dotter hakar på när hon har lust.
Om Tican inte vill ha häst, så skulle nog inte hennes Pappa ha det ändå.
Min dotters huvudintresse är musik, hon sjunger och spelar fiol.
Det betyder mycket mera för henne än hästarna.
Fiolen den går först i alla lägen.
Jag vet ju inte vad du brukar göra, men jag kan berätta vad min dotter missar.Morbo skrev:Exakt VAD är det magiska jag har missat som inträffar helgmorgonar mellan klockan 8.00 och 13.00?
Och eftersom både hon och Tican har häst, så kan det ju vara samma sak.
Hon missar 5 timmar av dagsljus då hon kan rida ut eller umgås med sitt föl i hagen.
Hon missar möjligheten att få hjälp med sin ridning, för det är då som jag eller någon annan kan hjälpa henne.
Så hon väljer numera själv vad hon vill göra, och vill hon rida så pallrar hon sig upp.
Nu så är det så för min dotter att jag har hästar oavsett om hon vill det eller inte.
Så hon måste inte hålla på med dem om hon inte vill.
Men om hon vill så får hon, och då så är det ju bra att göra det när hon nu vill.
Tican har också häst, och jag kan ju tycka att hon borde passa på att utnyttja det på lovet då hon är ledig dagtid när det är ljust.
Och skillnaden mellan henne och min dotter är väl att i Ticans familj så är det Tican som har häst.
Och i vår familj så är det jag som har hästar och min dotter hakar på när hon har lust.
Om Tican inte vill ha häst, så skulle nog inte hennes Pappa ha det ändå.
Min dotters huvudintresse är musik, hon sjunger och spelar fiol.
Det betyder mycket mera för henne än hästarna.
Fiolen den går först i alla lägen.