Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
att göra konster är inte detsamma som att vara lydig. lydighet är när hunden lyder dina order utan att blinka, även om det finns andra frestelser. att "springa sin runda" hoppas jag att han gör på er mark. det är inte tillåtet att ha hundar springandes vind för våg (om det nu är så att han gör detta ofta. att han har rymt ett par ggr kan ju hända utan att det är ert fel)....
...och, bara för att försäkra mig, han blir väl ordentligt sysselsatt på något vis? uttråkade hundar är nämligen mer benägna att rymma än trötta.
Smiter din hund har du inte pli på den.
Det har man gjort och det syns på dom och det märks i deras beteende. De är jättevarglika.
Snurrfian skrev:Att draghundar eller dyl skulle vara omöjliga att få lydiga är samma bullshit som att jakthundar inte går att få lydiga, det kräver lite mer av ägaren möjligtvis med det går!
boella skrev:Har en hund, vi är hans fjärde hem.
Men han har varit hos oss i ett och ett halvt år snart, var nio måndader när han kom till oss, och hade då avverkat tre hem. Kastrerad hanne, men med killerinstinkt. Han har fällt ett styck rådjur, haft ihjäl en kattunge - inte vår - av misstag. Samt nästan en styck höna, men den klarade sig. Han är jättetrevlig med barn, vänlig mot människor osv. MEN det är en Siberian Husky, dvs han har mkt viltinstinkt. Jag har varit väldigt noga med att tillexempel inte ge honom rått kött. För att inte ytterligare spä på jaktinstinkten.
Vad skulle hända om jag gav rått kött? Spelar det ens roll?
MVH
Boella
Ps. Vi gick i avlivningstankar när han haft ihjäl de där djuren men nu blev de inte så att vi gjorde det och han är verkligen en enormt trevlig och pålitlig hund. Och han VET att vi tycker det är fel. Samtidigt är det hans instinkt. Men jag tänker att det är viktigt att inte stimulera jaktinstinkte för mkt. Siberians har ju mkt varg i sig. Så därför tänker jag att det är viktigt att inte spä på instinkterna...