Om ändringen av forumen jan -07

Sv: Gnägg

Jag har så på FireFox, men bara på Gnägg och så har jag haft i ett år, jag har för många så jag får inte plats med resten. Sen orkar man inte ha 300 knappar till alla Utrustningsforum. :smirk:

Sv: Om ändringen av forumen jan -07

Heja Gunnar det blir nog bra när det är klart - vi är ju ganska förvirrade här i gemen så om några veckor så har vi säkert hittat det mesta.

Ja, folk har ju tid att sitta o vara elaka mot varandra, då har de tid att leta rätt på forumen oxå :angel: :D

Mnja ... Avelsnörd som jag är gillar jag INTE den nya uppdelningen...
Nu måste jag hoppa mellan olika "avelsforum" ... Jag som verkligen gillade att "avel" var allround och kunde hitta allt på en gång...
Att dela upp avel var enligt mej "ingen hit"...

Dock kan jag förstå hoppgnägg och hopputrustning vs dressyrgnägg och dressyrutrustning då de ju ändå är lite olika...

Jag tycker att det verkar vara jätte bra med dessa uppdelade under forum.

Mnja ... Avelsnörd som jag är gillar jag INTE den nya uppdelningen...
Nu måste jag hoppa mellan olika "avelsforum" ... Jag som verkligen gillade att "avel" var allround och kunde hitta allt på en gång...

Men avel finns ju faktist kvar... Så du behöver inte hålla på att hoppa hit och dit...

Men avel finns ju faktist kvar... Så du behöver inte hålla på att hoppa hit och dit...

Exakt, det är ju bara för specifika hopp, dressyr, isis-avel osv som man behöver klura lite. O det är ju faktiskt en FÖRDEL att man kan ställa såna frågor där de "mer insatta" just håller till. :)

Exakt, det är ju bara för specifika hopp, dressyr, isis-avel osv som man behöver klura lite. O det är ju faktiskt en FÖRDEL att man kan ställa såna frågor där de "mer insatta" just håller till. :)

Vilket hänt på körforumet i alla tider...

Sant men bara för at ni har haft en alldeles för snäll och släpphäntmoderator :o

*kl*

Jag saknar ff ett område, trots det stora nya utbudet. Och det är ett ridtravarforum, dels grundträning/omskolning. Men även ett ridtravar-gnägg hade varit trevligt.

Ja kanske... Men å andra sidan kanske det varit dåligt med anmälningarna...

Hej Gunnar!

Tänkte bidra med ett par synpunkter.

Listen är svår (för mig) att läsa. Texten liksom flyter ihop med den bruna(?) bakgrunden. Varför inte ha denna vit?
Saknar också den markering av rubrikerna som blev tidigare, då man gick in på dom.

Frågade tidigare om möjligheten av att ha listen "fast" och resten rörlig. Nu måste man ju scrolla upp från botten av sidan varje gång man vill byta rubrik.

Flytta NH till egen rubrik! Det passar ju inte in under någon av befintliga rubriker, eller snarare passar det till vissa delar in under alla. :idea:

Annars är det positivt att förnya och söka andra lösningar, så fortsätt gärna.

Tycker LIA

Frågade tidigare om möjligheten av att ha listen "fast" och resten rörlig. Nu måste man ju scrolla upp från botten av sidan varje gång man vill byta rubrik.

Jag har förklarat det några gånger att Buke inte är uppbyggt i Frames, som man måste ha för att kunna göra så du önskar.
Frames kan inte läsas av Mac-datorer så Gunnar har det nog såhär för att göra besöket trevligt för så många som möjligt!

kl

TACK FÖR LEKFORUMET :love::bow:

Edit: Vilken skillnad det e mallan U,ÄU o S med antal postade trådar :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Aha, då har jag svaret på det.
Hoppas att Mac kompletterar sitt system.

Tackar!

LIA

Det går att lösa utan frames, men jag har skrivit om varför denna lösning inte är lämplig, antingen i denna tråd eller någon av de andra som handlar om ändringarna. Kort sammanfattning, menyn är för stor för att få plats, använd gärna home-tangenten för att snabbt hitta till den.

Sedan har jag lite svårt att förstå detta med NH. Jag anser att det ligger precis där man kan förvänta sig, är inte NH just hästhantering.
Jag kan tänka mig ett antal andra underforum som i så fall kan vara lite knepigare att inse under vilken rubrik de ligger.
Att lägga alla synliga i menyn är inget alternativ, som jag skrev tidigare är menyn väldigt stor redan nu.

När det gäller färgen på menyn kan jag hålla med dig, det är lite svårt att se underrubrikerna. Det var faktiskt meningen ;) Meningen var att alla lätt skulle se de ljusa huvudrubrikerna och förhoppningsvis klicka på dem för att den vägen se alla forum inklusive underforumen som nu inte längre får plats i menyn. I stället för att undra var allt tagit vägen ;)

Jag tror att det faktiskt har fungerat delvis.

När det gäller om det skall synas om man varit inne på en länk eller inte har båda åsikterna kommit upp.

Jag skall titta vidare på färgerna i menyn och övriga forumet lite längre fram när alla forumändringar har satt sig lite.

Förhoppningvis hinner jag få flera bra synpunkter på det mesta innan dess, tack för dina.

Sedan har jag lite svårt att förstå detta med NH. Jag anser att det ligger precis där man kan förvänta sig, är inte NH just hästhantering.
Det är hantering, men också mycket mer!
Hoppning, för att ta ett exempel, är ju också hantering. Om än bara till viss del, vilket alltså även gäller för NH.
För mig underblåser man bara missuppfattningen att NH skulle vara ett slags problemlösare, "snabb-fix" e dyl, genom att den ligger under Hästhantering.

NH är ju i grunden en filosofi, och utifrån den har man sin skötsel, hantering, avel, arbete, träning osv.

Så NH kunde kanske ingå i ett huvud-forum som heter "Hästhållning", "Filosofi", "Hästsyn" eller annat? :)
En forumrad till finns kanske plats för?

LIA

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 807
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 358
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama