Olympic? frank bain?

K

karatefisken

Ska eventuellt köpa en olympic jessica till min ponny då den låg jätte bra på honom. men vill veta vad man ska ge för en sådan begagnad? bra skick, inte många år på nacken. är de bra sadlar?
åå så kommer det till att jag kanske måste sälja min underbara frank bains excell sadel som jag älskar :( men vad har de för andrahandsvärde? Va kan man få för en som stropparna behöver bytas på men annars fin?

Sv: Olympic? frank bain?

Olympic jessican ligger väl på dryga 10000:- ny, så begagnad kanske man får ge en 5-6000:-. Har själv haft en olympic allround som jag var jättenöjd med!

hm då kanske man ska slå till då min kompis ska sälja sin för 3500:- nästan ny å bra skick.
hur mycke får man dra ner på priset ifall man skulle behöva stoppa om sadeln? snacka om Excell´en?

jag sålde min mkt gamla farnakbaines (iofs, capriole) för 5000:- i våras och då var den säker 12årminst, men välskött.

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 642
Senast: Oknytt
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 491
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 840
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 636
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka