Sv: Olyckor i travet
höhöhöööö.
haha alltså... ingen kommentar. jag har vart en flitig skrivare förut
höhöhöööö.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
haha alltså... ingen kommentar. jag har vart en flitig skrivare förut
Tänkte som du förut o ansåg hjälmen vara ivägen, sen blev jag äldre, förståndigare och kraschad...Hehe Jag är ny här på forumet men inte innom travet
Säkerhetsvästar må vara en bra sak men så otroligt obekväma som dom är skulle jag alldrig ha en på mig om jag inte måste. har haft på mig när jag ridit (inte för många gånger ) men man blir så imobiliserad enligt mig rätta mig om jag har fel, men jag tycker att man ska kunna flytta på sig istället för att kunna ta en smäll eller 2 (gäller träning)
Har sällan hjälm på mig när jag tränings kör mina hästar hemma på gården heller den är mest i vägen när man kör.
Rätta mig om jag har fel men de e min åsikt.
Hej svejs
Slagjord är en billig livförsäkring!
Låt den bli obligatorisk på alla och du slipper:
* bli sparkad
*åka ur vagnen
*bli översprungen
*säkerhetsväst
Kör med slagjord på alla våra
Även den snällast lilla kuse kan slå för andra orsaker än att den e dum i huvet
Har sällan hjälm på mig när jag tränings kör mina hästar hemma på gården heller den är mest i vägen när man kör.
Om man har den rätt anspänd ja.. att ha den nere vid svansroten eller uppepå korset är till ingen nytta, vilket man sett ett antal ggr på travet..
Hur skyddar slaggjorden så man slipper bli översprungen?
* bli sparkad
*åka ur vagnen
*bli översprungen
*säkerhetsväst
Jag skulle aldrig våga lita så på en slaggjord... Även när de sitter rätt kan de gå av, om inte skalmarna knäcks eller böjs. Slår de på riktigt händer olyckor, slaggjord eller ej.
Men jag håller i övrigt med dig, de skulle gott kunna vara obligatoriska.
/Fnobby *6 månader gipsad för några år sedan trots slaggjord...*
På vilket sätt tycker du att hjälmen är i vägen när man kör?
* bli sparkad
*åka ur vagnen
*bli översprungen
*säkerhetsväst
Jag blir med lite förvånad över det uttalandet. Konstigt att dom inte har krav på väst.//bonny.Jag läste just på aftonbladet om att man vill ha ökad säkerhet på travbanor... Jag måste få citera och sedan ha min åsikt;
"I USA finns krav på skyddsväst, men det är inget som är aktuellt i Sverige i dagsläget.
– Vi rekomenderar utrustning som är bra av säkerhetsmässiga skäl, men vi kan inte tvinga kuskarna, säger Granbeck."
Varför kan man inte tvinga kuskarna att ha säkerhetsväst?
Det gör man ju i fälttävlan?
Och dom måste ju ha hjälm när dom kör, det är väl samma grej liksom?