Sv: Olycka!!!

Håller verkligen inte med dig. Det är klubbens skyldighet att ha ett tävlingsdugligt underlag. Själv sker ju att ridning på egen risk, men först och främst ska då underlaget vara okej. Ryttare kan ju knappast springa runt och kolla underlag varje gång man tävlar. Anordnar man en tävling, sla man också ha en klubb som håller för det.

men i princip alla undrlag så kan hästen trampa fel och gå omkull:p

Jo, klart den kan. Men i detta fallet handlade det väl om att underlaget var just dåligt och hade släppt?

Men snälla! Du kan väl inte skylla på ridklubben, det är säkert masssor av ekipage som svänger varje dag utan att gå omkull. All ridning sker alltid på egen risk!

Jaa.. ridningen sker på egen risk.. men om dem nu vet om att det är dåligt underlag i ett litet ridhus borde dem ju informera bättre om det.. eftresom att det inte stod någon anledning på lappen så hade dte ju inte behövt sitta någon lapp där eftersom att all ridning sker på egen risk ändå.. Jag säger ju inte att det var klubbens fel..utan bara att dem var OANSVARIGA!

Liknande trådar

Hästvård Hjälp! Behöver ert hästkunnande och sår-erfarenheter... Jag hittade min pålle i hagen med ett 7cm långt sår på mulen inkl ett litet...
Svar
7
· Visningar
3 716
Senast: kvandi
·
Hästvård 22 december Idag rymde Eddie och Harmonie från sin hage. ägaren skulle ta in de från hagen men så hade de stuckit rakt genom tråden...
Svar
19
· Visningar
1 944
Senast: sante
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka