C

Cheeky_nicke

Kan man ha de när Hästen ska glänsa lite mer ? T.ex. vid ögonen och mulen.("Där vi skinet") ? Funkar de? Elr, måste man ha Barnolja?:) :d

Sv: Olivolja?

vet att det fungerar med vanlig matolja och olivolja o matolja e la samma sak eller?? bara med oliver istället för solroser el va de e dom har i :D

vet att det fungerar med vanlig matolja och olivolja o matolja e la samma sak eller?? bara med oliver istället för solroser el va de e dom har i :D

Haha Ja de är de särket,Jag är ingen Kock ;) :angel: Haha. Tack För Tips :D:d

Pratade med min vet. om att ha matolja på hästen (visserligen i ett annat sammanhang, men ändå...) och han varnade mig skarpt för det, för när det är varmt ute o solen ligger på kan oljan börja koka :eek: , och därmed ge brännskador.
Bara så du har fått höra det iaf...

Visst glänser det.
Men som KesoNero skriver, se upp när det är sol och varmt. Men efter uppvisningen/tävlingen är det väl bara att tvätta eller torka av fettet så är det ingen risk att det bränner.

Immer

Pratar vi utställningsarab eller?

Annars borde ju allt damm och skit fastna i oljan på nolltid och du har en dammig häst istället.

Pratade med min vet. om att ha matolja på hästen (visserligen i ett annat sammanhang, men ändå...) och han varnade mig skarpt för det, för när det är varmt ute o solen ligger på kan oljan börja koka :eek: , och därmed ge brännskador.

VA?:eek: shiit då ska jag inte ha de! Tack för tipset!;)

Visst glänser det.
Men som KesoNero skriver, se upp när det är sol och varmt. Men efter uppvisningen/tävlingen är det väl bara att tvätta eller torka av fettet så är det ingen risk att det bränner.

Immer

Okej men så man kan ha Vaselin då??

oj! hade ingen aning om det :crazy:
det rekomenderades nämligen i en häst tidning :/

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Senast: fio
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 177
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
747
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 402
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka