Olivolja att smörja klippmaskin med?

Estivuz

Trådstartare
Snabba svar önskas då det är lite brådis!

Jag har såklart glömt oljan i stallet och ska iväg och klippa en häst. Kan jag ta olivolja och smörja med eller förstör det hela maskinen?
Hur illa är det att klippa en filtklippning utan olja?

Senast ändrad:
Sv: Olivolja att smörja klippmaskin med?

Nej, den blir väldigt seg! Inte bra (har testat tidigare). Jag skulle hämtat oljan i stallet.

Du förstör maskinen om du använder olivolja och klipper du utan olja så förstör du den också...

Jag klippte utan att olja den. Den var redan oljig sen tidigare klippningar så ja plockade bara istär, gjorde rent och klippte en pålle. Nemas problemas. Men nu ska jag skaffa olja igen!

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
443
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 144
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
931
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
1 037
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈