Olika vid tömkörning och körning

Sv: Olika vid tömkörning och körning

Okej, det var inte lite lyx dina pållar fick du!! Är lite svårt när jag inte äger hästen själv. Att lägga ut dom pengarna, vilket är 150% av vad jag betalar för han per månad. Men det är klart att jag över allt annat vill ha en frisk häst också, då jag vill tävla med honom måste han ju må bra!! Jag ska se vad jag kan göra... Och håller tummarna för att allt är som det ska!

Jag ser det inte som lyx, utan mera som ett nödvändigt ont när man belastar hästen och tävlar så mycket. För mig är det viktigt med tävling det är därför jag håller på. Vill på alla sätt förebygga skador och underlätta för hästen! Anser dok inte att alla måste sköta sina hästar på detta sätt, men jag förespråkar dok att man i möjligaste mån är säker på att man tränar en frisk häst.
/M

Vi betalar 250 per massage och häst. Det kan jag heller inte kalla lyx. Tycker att dom har "jobbat" av sig den behandlingen och är väl värda den. Då är det ardennerna som vi talar om och det tar ju en stund att gå igenom dom. Super billigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 669
Senast: Karminnie
·
D
Hästvård Jag har sen i augusti en shetlandsvallack på foder. Dels för sällskap åt ett fjordsto vi har här och dels för att han är körd och jag...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 995
Senast: Luna10
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 616
Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 174
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka