Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ex. Bubbels förklaring om att få in bogen, så föredrar jag nog att rida in bogen med skänklarna och korrekta tygeltag istället...
Gardrut skrev:Tack för dina svar.
De jag har svårt för att få in i huvudet är ställande, reglerande och understödjande. Hur gör du dem? Hur för du handen?
Ställande och ledande blandar jag ihop.
Vill veta, dumförklara mig inte...Bättre att fråga än att gissa!
Varför ta handen mot sig när man ställer? Det räcker gott att vrida om handen så lillfingret istället pekar mot motsatta axeln en aning. Det är inget tygeltag som går bakåt.bigganl skrev:Ett ställande tygeltag: du tar handen lite mot dig. Den motstående handen måste då gå fram lika mycket och är dermed reglerande. Ledande: tas rakt ut åt sidan. Understödjande tas utåt/bakåt. det blir som en hävstång och förstärker på så sätt samma sidas skänkel.
TheDot skrev:Var noga med att inte rida med armen utan BARA med handleden! Och man ska ALDRIG ta handen emot sig, man kan krama handen så att den blir blå, men man får ALDRIG, ALDRIG dra i hästen, alltså dra handen emot sig. Ord från dressyrtränarn, åker utomlands för att utbilda folk.
Jag tränar jättemycket på att hålla handleden "stel" - att inte vika den med andra ord, eftersom att det gör dig svag.
Ser nu att jag missade lite. Hade skrivit en fortsättning som jag bestämde mig för att inte ta med. Men självklart skulle jag skriva "förrutom förhållning".En förhållning kan inte gå åt sidan, uppåt eller åt annat håll.