Olika trix

J

jappisen

Jag och min hund gick vår första klickerkurs för ett tag sedan och lärde oss några roliga trix. Jag har lite ont om ideer just nu och kommer inte på fler tix att lära in. Min hund lär sig tydligén sjukt fort så jag behöver lite fler tips på nya saker. Någon som har tips på roliga trix?

Sv: Olika trix

Sök på "jesse jack russell terrier" på youtube, där har vi inspiration så det heter duga! :)
Finns också en grupp på facebook "hundtrick".

Där har du en hel del idéer ihop! :)
Hur gammal är din hund?

Visseligen fel säsong, men du ska självklart lära hunden hitta kantareller. Gillar du inte svamp själv så säljer du på torget. Förena nytta med nöje.

Hej!

Som någon innan skrev så sök på Jesse på youtube. Helt otrolig hund! Man blir även grymt motiverad!

Några tricks jag har lärt min hund. Förutom basic som sitt o ligg osv..

Skaka tass vänster, höger.
Sitt fint
High five
Hands up
Puss
Låta bli godis framför nosen
Stänga lådor
Stänga luckor
trycka på knappar (nos eller tass)
Dansa
Slalom mellan mina ben

även min hund är sjukt lättlärd så även jag ser fram emot o få lite nya ideer :D

Några av trixen min hund kan förutom de vanliga basic som tass osv är.

Backa
Vinka
slalom mellan benen
hoppa genom armarna som formar en ring
ta av strumpor, vantar
puss
skaka
godisbit på nosen eller framför
bowla
skäms
titt-ut
ge dig
snurra
rulla runt
buga
"vem vill ha en grogg"- hunden skäller som svar

detta är några av trixen han kan

Senast ändrad av en moderator:

roligt med folk som skriver ut olika trix, så man får lite tips! :)

Min voffe är bara 7månader än men har lärt sig detta hittils.

Sitt, ligg, stå även från olika håll, t.ex. från ligg till sitt, från ligg till stå osv.
Vacker tass
Snurra
Rulla
Död
Backa
Puss
Dansa
Får jag lov (hoppa upp med framtassarna på utsträckt arm och gå bredvid på bakbenen)
Skall
Hämta

Sen allmänna saker som fot, stanna, sök, kom osv :)

Först får jag honom att sitta fint, sen fram med handen som en pistol och säger Hands up! = Tassarna upp med trampdynorna framåt (eh) Jag suger på o förklara.. ;)

Ska se om jag hittar en bild..

Jag lärde in båda titt ut och skäms med klicker. Hunden ligger ner och lägger nin nos mellan frambenen med ena tassen eller ibland båda nosen och ögonen. Svårt att förklara, ska se om jag kan filma det. Vore kul med lite videos här inne på trixs om ni har några =)

Jag började att lära in titt -ut så att han lärde sig att sätta sin tass för nos/ögon. När detta trixet satt så bad jag honom ligga och vääntade ut med klicker tills han började åt rätt riktning med at föra ner nosen mot sina ben. Han lärde sig trixet på någon minut då de två är ganska lika varandra.

Hur lärde du in hands up?

Visseligen fel säsong, men du ska självklart lära hunden hitta kantareller. Gillar du inte svamp själv så säljer du på torget. Förena nytta med nöje.

hehe - år 2011 hade verkligen varit det optimala året att lära hunden söka kantareller. Hittade gula sådana ända fram till mitten av december:banana:
Helt galet är det med vinter :bow:

Jag har lärt mina några praktiska trick som jag använder i vardagen emellanåt. Trick som:

Skaka: hunden skakar av sig vatten
Gapa stooort: Hunden gapar så jag kan kika i munnen
Öppna: köksluckor och minstingen kan även öppna dörren åt besök.
Hämta: hunden hämtar det jag ber om, tex vattenskål, matskål, koppel mm.

Sen kan dom en massa onödigt också såklart som inte fyller någon praktisk funktion alls :D Några av dem är:

Halta
Spela död
Hur ser den fula hunden ut: Morrar och reser ragg
skaka på huvudet
Nicka medhållande på huvudet
Vinka

CIMG9546.jpg

:D

Kl

Några fler som kan några roliga trix? Jag behöver
också lite inspiration såhär på vintern :)

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 068
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 233
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka