Olika Tricks

Sv: Olika Tricks

Bland annat kan han slalom mellan benen, åttan, snurra, sitta stilla med godis på nosen, sitta vackert, stänga skåpluckor, släcka lampor (i förra lägenheten där vi hade hans soffa under lysknappen så han nådde upp ;)) "Vart är svansen?" (pekar med nosen på svanse), rulla, dansa, kryp osv. :)

Sitt, ligg, stå, stanna, "död hund", fot, hopp över hinder, apport, sök, spår, klättra, krypa, hoppa upp på föremål, hoppa rätt upp i luften, snurra, rulla, target, slalom mellan pinnar, slalom mellan ben, "tassen" (vacker tass), åtta mellan benen, hoppsa-steg, backa, slalom baklänges, "spansk skritt", budföring, "-Gå till husse", vittring, handtecken, spotta (föremål), skall, digga md huvudet, skaka, springa från föraren på kommando, höger och vänster... medmeramedmeramedmera...

nu kommer ja säkert glömma något men :
(sitt, ligg) stanna , vänta , hit , 'vem är bäst?' (hoppar upp med tassarna på mitt bröst) , pang ! (spela död) , sitt vackert , high five (höger och vänster) , tassen (höger och vänster) , vad säger hunden , skaka , puss , hopp (hoppar upp och tar godisen en bit upp) , hopp upp , vem är det ? (springer fram till den man pekar på , har sprungit fel , lite pinsamt x'D) , buga , skäms , vad är det ? (nosar på det man pekar på) , sök , var e mamma ? , var e matte ?

aa tror det var det .. vill ni veta hur man lär hunden något är det bara pma mej :D

Min voffsing kan grundtixen och att jag sätter henne göra en ring med armarna och hon hoppar igenom, hoppa över mina ben, snurra, buga, skäms ( hon drar med tassen över nosen ), ja det var lite kan inte komma på mer nu :) Nån som vet om topdog ska gå igen nån gång?
// maria

Hur lär man hunden att spela död genom att man "skjuter" den? Skulle så gärna vilja lära min hund det! :)

Vår skrutt är ju bara sex månader men än så länge kan hon...

* sitt
* ligg
* hit
* loss
* vacker tass
* "sidan" (lägger sig ner på sidan, används när vi klipper klor)
* "gå till husse/matte"
* "opp" (kliver upp från sittande/liggande)
* "hoppa in" (i bilen)

Just nu försöker vi lära henne att nicka när man säger "eller hur". Tex. "Dana vill ha tuggben, eller hur" då ska hon nicka. Hon är konvalescent efter ett benbrott så det blir mest huvudet hon får jobba med nu.

Glömde... Lägger man en godis framför henne och säger att den kommer från Konsum så äter hon inte. Inte förrän man säger att den är från ICA ;)

Senast ändrad av en moderator:

Det är ju alltid kul med hundar som kan något speciellt :D
Vad kan din hund för trick?
berätta gärna hur ni lärde in dem o kanske släng in en bild? :)
Måste samla på mig en massa idéer när valpis kommer hem.
och hon ska kunna jätte mkt! :banana:

så in med tips och allt vad ni har :D

Har lärt min dobbis; död så länge jag vill, give me 5, krypa, sitt ,ligg, rulla, smyga. Och det andra vanliga, som andra har tagit upp.

Har haft honom i 1 år och nu är han 2 år och 4 månader.

Han kunde sitt och ligg ungefär, men inte klockrent.

Fluga kan:

Kyss mig! = pussas
Sitt
Ligg
Gå bredvid = fot
Vänta
Stanna
Gå till husse (alltid jag som tränar, så hon kan inte "mitt namn")
Kryp
Sök
Vadsa? = skäll
Morra
Rulla runt
Snurra/Pirouette
Åk kana = åka rutchkana
Upp = klättra eller hoppa upp där jag pekar
Backa
Tass
High Five
Ge mig den = hämta det jag pekar på
Namnet på alla sina leksaker, kan kombineras med ge mig
Hämta Mygga = stötta den andra hunden då hon har problem med ngt

Mygga kan:
Sitt
Ligg
Vänta
Stanna
Var är husse?
Tass
High five
Åka kana
Sitt vackert
"Nej, du fååår iiinte" sagt med pipig röst. Då skäller hon som en tok.
Och så kan hon härma ljud. Om man morrar eller skäller. Och så kan man höja och sänka både nivå och tonläge.
Vi har också en lek som går ut på att hon ska sitta och måste var tyst och blickstill. Sen när jag klappar händerna så får hon hoppa och skrika. Sen tyst och sitta still igen.

Förutom de vanliga kommandona kan hon än så länge

Spela död
Tass (och andra tassen)
High Five
Upp (upp från liggande)
Upp (tillsammans med klapp på bröstet, så hoppar hon upp med tassarna på bröstet på en)
Upp här (Hoppa upp på tex. sten el. dyl.)
Puss
Väck pappa! (väldigt praktiskt eftersom sambon är svårväckt :p )
Hämta pappa
Vart är pappa/mamma
Gå runt¨
Hoppa
Sök
Bra dagar kan hon även rulla runt

Under inlärning just nu är Kryp under

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 021
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 250
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 211
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka